reklama
Badania dotyczące postów publikowanych na Facebooku przeprowadziła firma Optimal. Przedmiotem analizy był stosunek zaangażowania generowanego przez wpisy na fan page’ach do czasu jaki upłynął od publikacji.
Z otrzymanych danych wynika, że 75% zaangażowania generowanego przez posty na Facebooku ma miejsce w ciągu trzech godzin od chwili publikacji. Z całą pewnością nie jest to wielkie odkrycie, niemniej jednak wyniki badania można uznać za kolejne potwierdzenie tego, o czym wśród marketerów mówi się od dawna. Owe trzy godziny to zresztą bardzo często podawany przykład korzystnej długości przerwy między poszczególnymi publikacjami, co miałoby pozytywnie wpływać na „pozycjonowanie” wpisów przez EdgeRank.
Przedstawiciele firmy Optimal podali wyniki do publicznej wiadomości przy okazji odbierania przyznawanej przez Facebooka nagrody w ramach programu Preferred Marketing Developer. Wyróżnienie przyznano za program Optimal News Feed Promoter, dzięki któremu marketerzy mogą dokładnie sprawdzić jaki typ contentu sprawdza się w przypadku ich fanpejdży najlepiej.