reklama
Serwis Socialbakers opublikował wyniki badania dotyczącego zaangażowania generowanego przez posty prywatnych użytkowników publikowane na fanpejdżach z poszczególnych branż na Facebooku. Pod uwagę wzięto najważniejsze facebookowe interakcje: lajki, komentarze, udostępnienia, a także łączną ich liczbę. Badanie przeprowadzono w okresie 23 lipca-23 sierpnia 2013 r. i objęło ponad 5000 postów opublikowanych przez facebookowiczach na markowych fanpejdżach.
Facebookowicze to “modnisie”
Pod względem całkowitej liczby interakcji, wyraźnie dominują marki z branż modowej oraz motoryzacyjnej. Z danych Socialbakers wynika, że posty opublikowane na stronach marek odzieżowych wygenerowały ponad 2 miliony interakcji. Na najniższym stopniu podium uplasowała się branża e-commerce.
Ta sama trójka, w identycznej kolejności, zajęła czołowe miejsca w rankingach zbudowanych w oparciu o liczbę lajków i komentarzy. Nie jest zaskoczeniem, że kliknięcia w „Lubię to!” stanowiły w okresie badania ponad 85% wszystkich interakcji pod analizowanymi postami.
Odbiegają natomiast od reszty wyniki obrazujące branże, gdzie posty użytkowników umieszczane na fanpejdżach generowały największą liczbę udostępnień. Na tym polu przodują marki FMCG, wyprzedzając organizacje non-profit oraz marki z branży turystycznej. Warto dodać, że średnia liczba udostępnień była wyższa niż komentarzy.