reklama
Najnowsza kolekcja mebli IKEA (PS 2014 Collection) pokazuje nowatorskie podejście szwedzkiego koncernu. Próżno w niej szukać łóżek czy kanap, obejmuje za to między innymi… „eksplodującą” lampę.
Nie powinno zatem dziwić, że i forma promocji takiej kolekcji jest niestandardowa. Taką sytuację obserwujemy na rynku rosyjskim, gdzie IKEA we współpracy z moskiewską agencją reklamową Instinct stworzyła na Instagramie profil, który funkcjonuje niczym interaktywny katalog produktów. Umieszczono na nim sześć zdjęć związanych z nową kolekcją produktów, odpowiadających sześciu kategoriom produktowym.
Klikając w poszczególne zdjęcia, użytkownik zobaczy w powiększeniu, jakie nowości zaserwowała IKEA w danej kategorii produktowej. Ponadto na zdjęciu wyświetlą się tagi odpowiadające konkretnym produktom widocznym na zdjęciu. Po kliknięciu w dowolny tag, użytkownik zostanie przeniesiony do kolejnego profilu na Instagramie, poświęconego jednemu z 34 produktów z nowej kolekcji IKEA. Każdy z “produktowych” profili stylizowany jest na profil “katalogowy”. Można więc śmiało powiedzieć, że główny profil pełni w tym przypadku rolę swego rodzaju “huba”. Zyskuje na tym również spójność całej komunikacji promującej nową kolekcję.
Zaznaczmy, że profil jest dostosowany do urządzeń mobilnych i w wersji desktopowej nie wyświetla się prawidłowo.