reklama
Sotrender nie zwalnia tempa – do Fanpage Trends i YouTube Trends dołącza kolejna odsłona raportów o mediach społecznościowych – Twitter Trends! Wprawdzie mikroblog nie jest u nas tak popularny jak Facebook i YouTube, niemniej w przypadku niektórych branż odgrywa coraz ważniejszą rolę w komunikacji. Stąd potrzeba stworzenia cyklicznego raportu, który będzie stanowił comiesięczne kompendium wiedzy o najważniejszych wydarzeniach i statystykach dotyczących Twittera.
O Sikorskim mówiło się najwięcej
Jak pokazują dane zgromadzone przez Sotrender, Twitter w Polsce to przede wszystkim ludzie, a nie marki. To oni gromadzą najwięcej obserwujących i jednocześnie to o nich mówi się najczęściej. Najwięcej wzmianek w lipcu zanotował bowiem szef MSZ Radosław Sikorski. Poza tym minister bezapelacyjnie przoduje w rankingu popularności w kategorii „Politycy i partie”.
Jeśli chodzi o marki, najwięcej wzmianek (3010) odnotował profil Legii Warszawa, co z pewnością miało związek z pokonaniem 4:1 Celtiku Glasgow w pierwszym meczu 3. rundy eliminacji Ligi Mistrzów.
Markowe profile daleko w tyle
Najpopularniejszym polskim profilem jest ten należący do Wojciecha Szczęsnego. Bramkarz Arsenalu Londyn zgromadził jak dotąd ponad 750 tys. obserwujących, wyprzedzając profile MTV Polska (500 tys., lider branży medialnej) i tvn24.
Znamienne, że w Top 15 znajdują się wyłącznie profile z kategorii „Media” i „Ludzie” – najpopularniejszym stricte markowym profilem jest ten należący do Sony Music Poland. Liczba obserwujących jest w tym przypadku jednak znacznie mniejsza – „tylko” 144 tys. obserwujących. Pozostałe markowe profile wypadają jeszcze słabiej – drugie w rankingu Vevo Polska zgromadziło jak dotąd 47 tys. obserwujących, a zatem 3-krotnie mniej niż lider.
Międzynarodowa sława popłaca również na Twitterze
Popularność profili konkretnych osób widać również na przykładzie Marcina Gortata. Wpis, w którym obwieścił światu podpisanie nowego kontraktu z Washington Wizards został najpopularniejszym tweedem lipca, notując aż 1850 tweetów.
I'm proud to say Washington will be my home.
— Marcin Gortat (@MGortat) July 2, 2014
Oczywiście zarówno popularność Szczęsnego, jak i Gortata to w dużej mierze efekt tego, że są również znani poza granicami naszego kraju, dzięki czemu ich poczynania śledzą również fani piłki nożnej w Anglii i koszykówki w USA.
Wśród profili, które w lipcu najefektywniej pozyskiwały nowych fanów na pierwszy plan wysuwa się ten prowadzony przez Orange Polska. W minionym miesiącu zanotował wzrost rzędu aż 61% (5,5 tys. nowych fanów). Na tym polu wyróżniły się również profile Samsunga (20%), adidasa (17%) oraz Roberta Lewandowskiego (11%).
Więcej szczegółów w podsumowaniu dostępnym na blogu Sotrender. Pełne lipcowe Twitter Trends znajdziecie tutaj.