X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pinterest ulepsza statystyki dla firm

Pinterest ulepsza statystyki dla firmfot. business.pinterest.com/en/blog/learn-more-about-your-customers-new-pinterest-analytics

reklama


Nowe narzędzie do analizy danych statystycznych dotyczących naszej strony na portalu zostało udostępnione w ostatnim czasie. Pinterest wyraźnie otwiera się w stronę biznesowych rozwiązań, stąd zapewne wprowadzenie nowych statystyk. Ulepszone narzędzie do pomiaru interakcji na naszym profilu pozwoli pokazać szczegółowo nie tylko liczbę użytkowników udostępniających za pomocą pinów, ale także kilka danych na ich temat, takich jak np. narodowość czy zainteresowania. Ponadto nowe narzędzie ma umożliwić także generowanie danych statystyczne powiązanych z przyciskiem „Pin it”, instalowanym na stronach internetowych. Klikając w dedykowaną stronę, możemy zostać od razu przekierowani do statystyk naszej strony.

Narzędzie analityczne jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich, którzy utworzą (lub już posiadają) również bezpłatny profil firmowy na Pintereście. Wcześniej przez kilka miesięcy narzędzie to było w fazie testów, do których zaproszone niespełna 100 partnerów.

Do tej pory statystyki na Pintereście widoczne były w formie bardzo elementarnych danych przedstawianych w formie prostych wykresów z podstawowymi informacjami. Ta platforma jednak została stopniowo wycofana na rzecz nowych, dokładniejszych i bardziej szczegółowych statystyk.

Pinterest stawia na model biznesowy

Według analityków Pinterest może być kolejnym wielkim portalem społecznościowym, który ma szansę nawiązać w przyszłości walkę o pierwszeństwo w czołówce najbardziej popularnych portali społecznościowych. Ponad miesiąc temu ulepszenia narzędzia do zbierania statystyk dokonał Twitter, a całkiem niedawno Instagram. Większość portali społecznościowych stara się więc podnieść standard “wbudowanych” podstawowych narzędzi, aby zwrócić na siebie uwagę marketingowców, bo zyski z reklam, to przecież kluczowe źródło dochodu wielu mediów społecznościowych.

Reklama

[FM_form id="1"]