reklama
Europejska Konfederacja Młodych Przedsiębiorców aktywnie włącza się w promocję przedsiębiorczości na skalę europejską, współpracując z organizacjami o podobnym profilu działającymi na szczeblach krajowych, europejskim i światowym. Jej nadrzędnym celem jest kooperacja środowisk młodych i przedsiębiorczych ludzi, nawiązywanie kontaktów oraz propagowanie najlepszych praktyk związanych z prowadzeniem własnego biznesu.
Równolegle do przyjęcia do Konfederacji Forum Młodych RIG w Katowicach przygotowało Manifest Młodych Przedsiębiorców, który wpisuje się w europejski ruch skupiający się na rozwoju młodej przedsiębiorczości wspierany m.in. przez Neelie Kroes – wiceprzewodniczącą Komisji Europejskiej. Inicjatorzy Manifestu zapewniają, że dołożą wszelkich starań, by jego zapisy zostały wprowadzone do praktyki gospodarczej. – Będziemy monitorować w tym zakresie prace rządu, odpowiedzialnych ministerstw i resortów oraz na bieżąco informować opinię publiczną z zakresu i postępu wykonanych prac – konsekwentnie i z uporem – podkreśla Przemysław Grzywa, wiceprzewodniczący Forum Młodych RIG w Katowicach.
Manifest Młodych Przedsiębiorców składa się z narzędzi i rekomendacji zebranych w pięć filarów rozwoju młodej przedsiębiorczości – kluczowych dla zabezpieczenia przyszłości gospodarczej kraju. Ich autorzy – Forum Młodych Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach (koordynator Manifestu), Młodzi Reformują Polskę, Grupa Leader i Polska Przedsiębiorcza – zidentyfikowali najważniejsze kwestie wpływające na rozwój i prowadzenie młodych firm. Dokument ten skupia się na pięciu obszarach tematycznych: otoczenie prawne, swoboda działalności gospodarczej, ekosystem startupowy, lokalna administracja i rozwój przedsiębiorczości.Manifest wskazuje sposoby i narzędzia wsparcia oraz rozwoju funkcjonujących i przyszłych Młodych Przedsiębiorców.
Uzupełnieniem tematyki młodej przedsiębiorczości, szeroko poruszanej na tegorocznym Kongresie, była specjalna ścieżka tematyczna pn. “Europejskie Forum Młodych Przedsiębiorców” przygotowana przez Forum Młodych RIG w Katowicach. W jej ramach odbyły się m.in. okrągły stół dotyczący kształcenia przedsiębiorców na uczelniach wyższych, praktyczne warsztaty Akademii Marketingu i Sprzedaży z zakresu personal brandingu, e-commerce oraz content marketingu, a także dwa panele dyskusyjne – „Młody Przedsiębiorca w Nowoczesnym Mieście” i „Polskie StartUpy na starcie?”. Dodatkowo odbyło kilkanaście wydarzeń dla startupów i młodych przedsiębiorców w czwartym dniu Kongresu pn. “Start – your business – Up” oraz specjalny Startup Mixer połączony z Czwartkiem Social Media. Zaproszeni eksperci, współautorzy Manifestu, starupowcy, specjaliści gospodarczy, a także przewodniczący YES rozmawiali o możliwościach rozwoju i wsparcia dla młodych osób chcących prowadzić własny biznes. Patronatem Medialnym ścieżkę EFMP objęli: StartUp Magazine, Magazyn Pierwszy Milion, SocialPress.pl oraz Web.Gov.pl.
FOTORELACJA Z WYDARZENIA
źródło: materiały prasowe
zdjęcia dostarczył organizator