reklama
Prawdopodobnie nigdzie indziej na świecie siatkówka nie jest tak popularna jak w Polsce. Nie powinno więc dziwić, że siatkarskie mistrzostwa świata organizowane w naszym kraju wzbudziły tak wiele emocji, w czym nie przeszkodził nawet ograniczony dostęp do transmisji ze zmagań najlepszych drużyn globu. Bez wątpienia do sukcesu turnieju walnie przyczyniła się postawa naszej drużyny, która niespodziewanie dla wielu obserwatorów sięgnęła po medal z najcenniejszego kruszcu.
Siatkarski hashtag najpopularniejszy
Siatkarska gorączka udzieliła się również użytkownikom Twittera, co potwierdzają najnowsze Twitter Trends przygotowane przez zespół Sotrender. Jak wynika z danych zaprezentowanych w raporcie, oficjalny hashtag mistrzostw – #FIVBmensWCH – umieszczono w 1074 tweetach marek i osób publicznych, będąc tym samym najpopularniejszym tagiem na analizowanych profilach. Łącznie we wpisach umieszczono ponad 3,5 tys. hashtagów związanych z turniejem (w tym m.in. #TeamPoland).
ZŁOTO!!!!!!!!!!!!!!!
http://t.co/tEF56TzH7t #FIVBMensWCH pic.twitter.com/OZ91uMdyPa
— Przegląd Sportowy (@przeglad) wrzesień 21, 2014
Koniec wakacji widać również na Twitterze
Nie ma wątpliwości, że emocje związane ze zmaganiami siatkarzy przyczyniły się również do ogólnego wzrostu aktywności na Twitterze, która we wrześniu była wyraźnie wyższa niż w sierpniu. Na analizowanych profilach opublikowano we wrześniu średnio 129 wpisów, czyli o 16 więcej niż w miesiącu poprzednim. Najwięcej tweetów pojawiało się w godzinach 7.00-12.00. Poza tym częściej niż w sierpniu publikowano również wpisy w środku tygodnia, tj. między wtorkiem a czwartkiem. Ogólnie było ich o blisko jedną trzecią więcej niż w weekendy.
Pomijając siatkarskie emocje, wrześniowy wzrost aktywności wynika również, co oczywiste, z końca sezonu urlopowego.
TVN24 umacnia swoją pozycję
Które profile w minionym miesiącu najbardziej wzbogaciły swój stan posiadania pod względem liczby obserwujących? Jednym z nich było oficjalne konto tvn24, które zyskało 23 tys. nowych „followersów”, co było najlepszym wynikiem września. Dzięki temu profil umocnił się na zajmowanych obecnie 2. miejscu w kategorii „Stacje TV” (ustępując wyłącznie MTV Polska) oraz 3. miejscu w ogólnym rankingu polskojęzycznych profili (tutaj liderem jest Wojciech Szczęsny). Poza tym analitycy Sotrender odnotowali 969 wzmianek tego profilu w tweetach opublikowanych na kontach markowych i tych należących do osób publicznych.
Dziennikarstwo polityczne i sportowe gwarancją popularności?
Warto również odnotować dodanie nowej kategorii – „Dziennikarze”. Kategoria o tyle ciekawa, że różnice między czołowymi postaciami są bardzo niewielkie. Najpopularniejszy jest póki co profil dziennikarza TVN Jarosława Kuźniara, który nieznacznie wyprzedza jednego z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy sportowych, Mateusza Borka z Polsatu Sport. Obaj przekroczyli już barierę 100 tys. obserwujących. Podium zamyka inny żurnalista związany z branżą sportową – Michał Pol, redaktor naczelny Przeglądu Sportowego.
Skład osobowy dziennikarskiego podium na Twitterze, jak również całej czołowej „15” prowadzi do oczywistego wniosku – największą popularnością na Twitterze cieszą się dziennikarze komentujący bieżące wydarzenia sceny politycznej lub ci parający się tematyką sportową, przy czym tych pierwszych jest nieco więcej. W czołówce znalazły się m.in. takie osobistości jak Tomasz Lis czy Tomasz Sekielski.
Pełne wrześniowe Twitter Trends do przeczytania tutaj. Na blogu Sotrender dostępne z kolei krótkie podsumowanie.