reklama
Z danych opublikowanych przy okazji październikowych YouTube Trends wynika, że w ubiegłym miesiącu kanałom prowadzonym na YouTube przybyło 1,5 mln nowych subskrypcji. To wynik gorszy od wrześniowego (2 mln nowych subskrypcji). Niemniej jednak, społeczność użytkowników YouTube (16 mln) wciąż jest większa niż społeczność facebookowiczów (12,6 mln).
Hity września wciąż na szczycie
Jak pokazuje ranking najpopularniejszych filmików października, w dalszym ciągu na fali jest Sylwester Adam Wardęga. W Top 10 znalazły się 3 produkcje barwnego komika, przy czym drugi miesiąc z rzędu najchętniej oglądanym filmikiem był hitowy materiał z Pająko-psem, „granym” przez suczkę Czikę. Biorąc pod uwagę fakt, że filmik został opublikowany w pierwszych dniach września, osiągnięcie Wardęgi robi jeszcze większe wrażenie. Niewiele mniej wyświetleń odnotował klip do utworu Donatana i Cleo (z gościnnym udziałem Eneja) zatytułowanego „BRAĆ”, który również opublikowano we wrześniu.
Sukcesy Wardęgi: „odkopany” filmik i nowa produkcja
Skalę sukcesu Wardęgi być może jeszcze bardziej obrazuje wysoka pozycja klipu „Psy – Gentleman Spiderman”, który w październiku wyświetlono ponad 3,6 mln razy. To o tyle zaskakujące, że wideo pojawiło się w internecie w… lipcu ubiegłego roku. Jak dotąd obejrzano je ponad 42 mln razy, co jest drugim najlepszym wynikiem komika.
Na 8. miejscu uplasowała się natomiast najnowsza produkcja Wardęgi, czyli materiał o złowieszczo brzmiącym tytule „Zombie Apocalypse – Halloween Prank”. Już teraz można jednak założyć, że nie powtórzy on bezprecedensowego sukcesu swojego poprzednika. Jak dotąd nowe wideo wyświetlono „zaledwie” 9 mln razy, choć i tak ten wynik stawia filmik wśród dziesięciu najchętniej oglądanych materiałów komika. Dodajmy, że w minionym miesiącu Wardędze przybyło blisko 100 tys. nowych subskrybentów (ma ich łącznie ponad 2,5 mln) oraz 22 mln wyświetleń wszystkich filmików.
”Starcie” Goetze z dziennikarzami nie uszło uwadze internautów
Z pewnością jednym z najważniejszych wydarzeń minionego miesiąca, a już na pewno najważniejszym jeśli idzie o sport, była wygrana polskich piłkarzy nad Reprezentacją Niemiec w eliminacjach do Euro 2016 (2:0). Widać to było również na YouTube, gdzie filmik z wyśmiewającym pytanie jednego z polskich dziennikarzy reprezentantem Niemiec Mario Goetze obejrzano ponad 850 tys. razy. Było to bezapelacyjnie najpopularniejsze wideo października w kategorii „Prasa”.
Dominator Ogiński
Poza wspomnianym Wardęgą, o bezprecedensowym sukcesie może mówić Piotr Ogiński, prowadzący bardzo popularnego vloga kulinarnego „Kocham gotować”. W październiku jego filmiki całkowicie zdominowały ranking najpopularniejszych filmików w kategorii vlogów kulinarnych. Wszystkie dziesięć było jego autorstwa! Połowa z nich to regularnie publikowane przez Ogińskiego tzw. blind testy, czyli testy, w których mający zakryte oczy vloger próbuje różnych produktów i dokonuje ich oceny. Największą popularnością w ubiegłym miesiącu cieszył się test batoników i ich podróbek, który zanotował w październiku ponad ćwierć miliona wyświetleń.
Wielka dominacja Ogińskiego nie powinna dziwić aż tak bardzo, jeśli wziąć pod uwagę, że liczba subskrybentów jego kanału (ponad 390 tys.) jest większa niż łączna liczba subskrybentów… wszystkich pozostałych kanałów znajdujących się w Top 15 vlogów kulinarnych.
O październikowym Sotrender Research Insight, który tym razem dotyczył nie Facebooka, a właśnie YouTube, pisaliśmy tutaj.
Pełna treść październikowych YouTube Trends dostępna w tym miejscu. Na blogu Sotrender tradycyjnie krótkie podsumowanie.
Poniżej październikowa infografika od Sotrender: