reklama
Podstawowe informacje dotyczące prywatności
Ta część dotyczy informacji i zmian w zarządzaniu naszą prywatnością na Facebooku. W zestawie informacji znajdują się m. in. te dotyczące usuwania oznaczeń, wyboru grona odbiorców postów czy blokowania i usuwania osób z listy znajomych. Nowe zasady mają pomóc także w kontroli prywatności, przypominać osobom publicznie udostępniającym treści oraz uprościć ikony wyboru odbiorców. Szczegółowe informacje można znaleźć tutaj.
Większa kontrola nad reklamami
Twórcy Facebooka dokonali zmian w polityce reklamowej. Dotyczy to w szczególności zarządzania rezygnacją z wyświetlania określonych treści reklamowych. Do tej pory bywały problemy z trwałością ustawień na różnych urządzeniach. Od 1 stycznia 2015 roku będzie można zablokować możliwość gromadzenia przez Facebooka informacji o naszej aktywności poza portalem. Będzie to możliwe dzięki zgłoszeniu do Digital Advertising Alliance, a także przez ustawienia systemu Android i iOS. Wszystkie zmiany ustawień będą obowiązywały na każdym urządzeniu na którym korzystamy z Fb. Więcej informacji znajdziemy tutaj.
Pomoc w korzystaniu z serwisu Facebook
Aktualizacje dosięgły także podstawowych usług i aplikacji. Dotyczą one:
- wygodniejszych zakupów – w niektórych miejscach testowany będzie przycisk “Kup”, który ma za zadanie umożliwić zakupy bez opuszczania serwisu,
- informacji o prywatności – będą one dostępne w sekcji podstawowych informacji dotyczących prywatności
- odkrywania wydarzeń wokół nas – dostępna będzie funkcja przedstawiania wydarzeń, które dzieją się w pobliżu naszej lokalizacji, a także informacje o menu pobliskich restauracji czy barów
- zmian w wykorzystywaniu informacji o naszej lokalizacji
- informacji na temat współpracy Fb z innymi serwisami
Wszystkie zmiany wchodzą w życie od 1 stycznia przyszłego roku.
Źródło: Facebook
- Kornel