X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook aktualizuje sposób obliczania CPC – będzie dużo taniej!

Facebook aktualizuje sposób obliczania CPC – będzie dużo taniej!fot. © Sondem - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Facebook to platforma reklamowa, którą reklamodawcy wykorzystują jako jedną z głównych dróg do osiągnięcia biznesowych celów i założeń. To dzięki Facebookowi firmy zwiększają ruch w swoich sklepach internetowych, a za sprawą m.in. promowanych postów potrafią wzmożyć ruch na danej stronie. Właśnie dlatego reklamodawcy muszą dokładnie znać wszystkie informacje dotyczące statusu oraz efektywności ich reklam. W ciągu najbliższych tygodni do życia wejdzie nowa aktualizacja Facebooka dotycząca sposobu obliczania współczynnika CPC (cost per click), a jak sami twórcy się o niej wypowiadają, jeszcze lepiej zoptymalizuje działania reklamodawców i pozwoli im na jeszcze większą skuteczność.

Jak CPC wygląda dziś?

Obecnie współczynnik CPC obliczany był głównie z kliknięć „Lubię to!”, udostępnień, komentarzy, kliknięć na stronę lub rozwinięć „Zobacz/Przeczytaj więcej”. Jak wyglądać będzie nowe, zaktualizowane obliczanie współczynnika?

Jak będzie?

Po wprowadzeniu aktualizacji, obliczanie współczynnika CPC odbywać się będzie na zasadzie liczenia kliknięć otwierających inne strony. Twórcy nazwali to funkcją „link clicks” i będzie ona obejmować kliknięcia call-to-action jak np. „kup teraz”, kliknięcia instalujące aplikacje, uruchamiające pliki wideo na innej stronie czy otwierające gry na Facebooku. W efekcie dojdzie do oddzielenia dwóch typów reakcji użytkowników, a marketerzy będą swobodnie mogli dostosować działania i założenia zarówno do interakcji społecznościowych jak i do kliknięć otwierających nowe strony itd.

Skąd ta zmiana?

To proste – aby ulepszyć i zoptymalizować kampanie reklamodawców. W ciągu kilku ostatnich lat reklamy na Facebooku stają się coraz bardziej dopasowane, dzięki czemu wysiłek odpowiedzialnych za to osób nie idzie marne. Aby ulepszyć i usprawnić te działania jeszcze bardziej, postanowiono wprowadzić aktualizację, która może wiele zmienić. Warto jednak wspomnieć, że jeśli głównym celem reklamodawów będzie zaangażowanie użytkowników pod względem polubień czy komentarzy, nadal będą mogli oni działać, skupiając się właśnie na tym aspekcie.

Co zmienia nowa aktualizacja?

Zmianą, którą odczują wszyscy, to przede wszystkim ta związana z budżetem, który będzie wydawany znacznie efektywniej, a zyski z wydatków na reklamę będą zdecydowanie wyższe, gdyż reklamodawcy będą płacić tylko za najbardziej wartościowy wynik.

Anna Wyród

Anna Wyród

Anna Wyród, Media Planner w agencji Insignia, stwierdza, iż w przypadku kampanii nastawionych na budowanie ruchu w serwisie www, zmiany spowodują ponoszenie opłat tylko za przeniesienie na stronę docelową, a nie częściowo za zaangażowanie (like, komentarz, udostępnienie). “Jest to o tyle ważne i pomocne w kontrolowaniu budżetu, że w tego typu kampaniach zaangażowanie nie jest priorytetem, liczy się użytkownik i jego realne odwiedziny naszej witryny. Za to chcemy płacić” – wyjaśnia Anna Wyród.

Jeśli posiadacie i korzystacie z Ads API, już dziś możecie wykorzystać nowy sposób obliczania współczynnika CPC. Jeśli natomiast korzystacie z Power Editor lub Ads Manager, cierpliwie musicie poczekać do sierpnia, bo właśnie wtedy narzędzia te zostaną zaktualizowane.

Reklama

[FM_form id="1"]