reklama
Każdy z nas doskonale wie, jaką transformację przeszedł Facebook i jakim miejscem jest dziś, a jakim był kilka lat temu. News Feeda przeglądamy w poszukiwaniu informacji o naszych znajomych, ale jest to niezwykle trudne, bo okazuje się, że coraz większa ilość reklamodawców uznaje nas za swój target i chce, a jakże, zaproponować nam swoje usługi czy produkty.
Tyle tylko, że jak “przyjdzie co do czego”, to tak naprawdę nie wiemy gdzie szukać ofert, bo a to post był sponsorowany, a to zapomnieliśmy go zapisać lub po prostu nie zwróciliśmy na niego większej uwagi. Dlatego też team Zuckerberga postanowił nam ułatwić życie i stworzyć zupełnie nową i odrębną sekcję “Shopping”, w której to reklamodawcy umieszczać będą swoje oferty, a my, użytkownicy będziemy mogli je przeglądać. Wszystko zlokalizowane będzie w jednym miejscu, a poprzez umieszczenie w sekcji tylko preferowanych dla danego użytkownika reklam, proces przeglądania ofert będzie nie tylko szybszy, ale i przyjemniejszy.
Facebook pracuje również nad udogodnieniami dla reklamodawców, choć poniekąd to również ułatwienie dla użytkowników. Jeśli jesteście w grupie tych osób, które denerwują się na to, że klikając na reklamę w News Feedzie przekierowuje Was ona na stronę zewnętrzną, być może już niedługo będziecie mogli zobaczyć w tym samym oknie powiększoną ofertę danej firmy bez konieczności “przechodzenia” na zewnątrz. Pozostaje natomiast pytanie kiedy skończy się faza testów i oczywiście czy Facebook zdecyduje się na wprowadzenie nowej sekcji, ale na to zapewne przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.