reklama
Funkcja, dostępna jak na razie tylko na pulpitach, o wdzięcznej nazwie Facebook Professional Services, pozwala użytkownikom znaleźć opinie i informacje na temat lokalnych firm. Brzmi znajomo?
Pierwsze problemy
Wystarczy kliknąć na jedną z wielu dostępnych kategorii, która następnie pokaże dobrze oceniane lokalne firmy z linkami do ich oficjalnych stron internetowych. Choć nowa funkcja wydaje się być czymś użytecznym, pojawiło się wiele głosów, że wciąż wiele w niej błędów. Podać za przykład można kategorię “Planowanie wydarzeń”, po kliknięciu w którą, pojawia się lista nie firm organizujących eventy, a spis planowanych wydarzeń w danym mieście.
Faza testów
Jak przyznaje Facebook, jego “Profesjonalne usługi” są w początkowej fazie testów i wciąż mogą pojawiać pewne nieścisłości. Jednocześnie firma zapewnia, że dopracowana funkcja będzie bardzo ważna w życiu użytkowników i zdecydowanie znajdą tam wszystkie potrzebne dla nich informacje na temat lokalnych firm.
Zagrożenie dla Yelpa?
Co jednak najciekawsze w tym wszystkim, to fakt, że do nowej funkcji nie ma bezpośredniego linka z poziomu Facebooka, a co więcej, nie ma dedykowanej aplikacji dla urządzeń mobilnych. Jak możemy się spodziewać, jest to kwestią czasu, a póki co, firmie zależy wyłącznie na sprawdzeniu funkcjonalności nowej usługi. Czy Yelp musi się szykować na atak ze strony giganta? Póki co, jego pozycja nie jest zagrożona, ale jak to z Facebookiem i jego usługami często bywa, nie będzie miał skrupółów, aby zmieść konkurencję z rynku.