X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Poznaj 5 kroków, które musisz zrobić, aby stworzyć dobre konto na Instagramie

Interesuje mnie marka i chce ją obserwować na Instagramie, ale nie mogę odszukać jej konta. Podobają mi się zdjęcia produktów, które przedstawia na swoim profilu, ale nie mogę szybko przejść jej sklepu internetowego. Zobacz, co zrobić, aby uniknąć takich sytuacji.

Poznaj 5 kroków, które musisz zrobić, aby stworzyć dobre konto na Instagramiefot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Kiedy zakładamy firmowe konto na Instagramie aplikacja wymaga od nas wypełnienia kilku rubryk. Zapewne większość z Was powie, że założenie profilu jest banalnie proste, a dopiero później zaczynają się prawdziwe schody – poszukiwanie pomysłów i fotografowanie produktów, a w końcu ich sprzedaż. Jednak te pierwsze kroki są jednymi z najważniejszych.

5 podstawowych kroków

Dodanie zdjęcia, uzupełnienie opisu oraz wklejenie odnośnika to strony. To z pozoru błahe czynności, ale to one decydują czy pozwolimy się odnaleźć i poznać użytkownikom Instagrama. Dlatego przygotowaliśmy mini przewodnik – 5 kroków, które pozwolą stworzyć dobry profil na Instagramie. Co więcej, tekst wzbogaciliśmy o aktualnie panujące “trendy”. Na przykład marki częściej informują na Instagramie o swoim profilu na Snapchacie, niż o stronie na Facebooku.

1. Nazwa

Jeśli mamy to szczęście, że fan chce  sam odszukać markę w wyszukiwarce aplikacji, to po pierwsze powinniśmy mu być wdzięczni, a po drugie powinniśmy mu jak najbardziej ułatwić to zadanie. Dlatego najlepiej, jeśli zrezygnujmy z kropek, myślników albo podkreślników. Z takiego założenia między innymi wyszedł Net-a-porter. Amerykański sklep internetowy zrezygnował z podkreślnikow w tytule na Instagramie, pomimo tego, że są one nawet w jego oficjalnej nazwie.

https://www.instagram.com/netaporter/

https://www.instagram.com/netaporter/

Istnieją jednak przypadki kiedy jesteśmy „zmuszeni” do użycia znaku interpunkcyjnego. Rezygnujemy jednak z kropek oraz pauz, bowiem zauważyliśmy, że na Instagramie największą popularnością cieszy się podkreślnik. Używamy go kiedy na przykład chcemy podkreślić, że konto, które zakładamy jest oficjalnym profilem marki lub kiedy musimy zaznaczyć, że jest to profil na Polskę.

https://www.instagram.com/adidas_pl/

https://www.instagram.com/adidas_pl/

https://www.instagram.com/deezee_shoes/

https://www.instagram.com/deezee_shoes/

https://www.instagram.com/4f_official/

https://www.instagram.com/4f_official/

https://www.instagram.com/dawanda_pl/

https://www.instagram.com/dawanda_pl/

2. Zdjęcie profilowe

W przypadku zdjęć profilowych panuje jeden dominujący trend. Większość firm na Instagramie, podobnie jak na Facebooku, na zdjęcie profilowe wybiera swoje logo. Prawdopodobnie wynika to z tego, że kiedy wyszukujemy konta na Instagramie widzimy jedynie małe kółeczko, a logo jest przecież znakiem na tyle charakterystycznym, że jesteśmy je w stanie rozpoznać i szybko dotrzeć do profilu marki.

https://www.instagram.com/cocacolapolska/

https://www.instagram.com/cocacolapolska/

3. Opis profilu

Kiedy już założymy konto i dodamy zdjęcie, pora na napisanie kilku słów o naszej marce. Wbrew pozorom jest to bardzo ważny i trudny krok. Koniecznie musi się znaleźć krótki opis czym się znajdujemy lub w jakiej branży działamy. Dodatkowo możemy wzbogacić tekst o adres sklepu stacjonarnego oraz godziny jego otwarcia. W opisie możemy również poinformować obserwatorów, ze jesteśmy aktywni również w innych mediach społecznościowych. Szczególnie często na profilach pojawiała się informacja o koncie na Snapchacie. Obecnie bardzo popularne jest wzbogacenie profilu emotikony.

https://www.instagram.com/alohafromdeer/

https://www.instagram.com/alohafromdeer/

https://www.instagram.com/zalando/

https://www.instagram.com/zalando/

https://www.instagram.com/the_odderside/

https://www.instagram.com/the_odderside/

4. Witryna internetowa

Zanim wypełnimy puste poste „witryna internetowa” powinniśmy się zastanowić, czy chcemy kierować fanów do naszej strony internetowej, czy może bezpośrednio do sklepu internetowego, jest to bowiem jedyny działający link na naszym profilu.

https://www.instagram.com/answear/

https://www.instagram.com/answear/

5. Obserwujący

Zaczynamy obserwować i czekamy aż przez innych zaczniemy być obserwowani. Zero w polu po prawej stornie okna wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. Kiedy również obserwujemy inne profile wydajemy się być bliżej użytkownika. Ponadto możemy lajkować i komentować zdjęcia, a przez to może i zyskamy popularność wśród obserwujących inny profil.

https://www.instagram.com/ellepolska/

https://www.instagram.com/ellepolska/

Kiedy prawidłowo wykonamy 5 kroków, wówczas możemy być pewni, że dalsza nasza praca nie pójdzie na marne – użytkownik Instagrama będzie mógł kupić doskonale sfotografowane produkty ponieważ w opisie profilu znajdzie link, który przekieruje go do witryny. Te informacje są podstawą, na której opiera się dobre konto w aplikacji.

Reklama

[FM_form id="1"]