reklama
Założyłeś właśnie konto na YouTubie? Gratulacje! Publikujesz na nim swojego autorstwa ciekawe filmy? Jeszcze lepiej! Często niestety sam kanał na YouTube nie wystarczy. Szczególnie jeśli jesteśmy na początku krętej i wyboistej drogi do sławy. Jak zatem przyciągnąć rzeszę zainteresowanych i gotowych subskrybować nasze konto? Na stronie Canva Design School znaleźliśmy kilka gotowych strategii, które wzbogaciliśmy o własne przemyślenia i doświadczenia.
Wykorzystaj potencjał innych kanałów komunikacji
Najprawdopodobniej jesteście już aktywnymi użytkownikami Facebooka albo Instagrama. Skrupulatnie budowaliście grono swoich oddanych fanów. Jeśli obserwują oni już Wasze jedno konto, dlaczego nie mieliby obserwować kanału na YouTube? Wystarczy ich przede wszystkim o tym poinformować oraz odrobinę do tego zachęcić.
Zainteresuj, ale nie zdradzaj
Każdy opublikowany przez nas film możemy wzbogacić o dodatkową promocję w pozostałych mediach społecznościowych. Aby nie zanudzić naszych fanów możemy ich o tym powiadomić na kilka ciekawych sposobów. Najważniejsze jest, aby nie przekazywać całej treści nagrania, a jedynie informacje lub momenty, które zachęcą odbiorców do przejścia na nasze konto na YouTubie.
1. Promuj w opisie profilu
Zarówno Facebook, jak i Instagram daje nam wiele możliwości, aby powiadomić naszych fanów o tym, że jesteśmy również aktywnymi użytkownikami innych serwisów. Możemy to zrobić dodając w profilu zakładkę – albo w pasku na górze albo po lewej stronie. Z kolei na Instagramie możemy o tym poinformować poprzez dodanie odnośnika w opisie naszego konta.
Czytaj więcej: Poznaj 5 kroków, które musisz zrobić, aby stworzyć dobre konto na Instagramie
2. Zainteresuj w 30 sekundach
Doskonałym sposobem, który owszem, wymaga dodatkowego nakładu pracy, ale jest tego wart, jest zmontowanie tak zwanego zwiastuna. Krótkiej wersji filmy, która będzie zapowiedzią całego nagrania. Najważniejsze jest jednak, aby nie zdradzić wszystkiego w przeciągu 30 sekund, a jedynie podsycić ciekawość widza. Trailer możemy zarówno opublikować na naszym profilu na Facebooku oraz na Instagramie. Oczywiście, z odnośnikiem do pełnej wersji filmu.
3. Wzbudź ciekawość
Kolejnym rozwiązaniem, który również powinien zachęcić fanów do odwiedzenia naszego kanału na YouTubie jest opublikowanie „wyciągniętego” z filmu kadru, czyli po prostu zdjęcia. Opublikowanie intrygującej fotografii i jeszcze wzbogacenie jej dodatkowym ciekawym opisem powinno na tyle zainteresować obserwatorów, że wykonają oni jeszcze jeden dodatkowy krok – klikną w odnośnik – i przeniosą się na YoTube’a.
4. Oglądaj razem z nami
Kiedy już włożyliśmy masę pracy, aby powstało dobre nagranie należy zrobić wszystko, aby odniosło ono zasłużony sukces. Zatem oglądajmy je razem z naszymi fanami. Możemy to zrobić na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest zamieszczenie na Instagramie zdjęcia, które przedstawia po prostu tę czynność – na przykład ekran naszego komputera. Innym dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzenie z tego relacji na Snapchacie, a od wtorku i na Instagramie.
Czytaj więcej: Instagram wprowadzi Instagram Stories – zdjęcia, znikają po 24 godzinach
5. Wyciągnij ciężką artylerię
Kiedy zmontowanie zwiastuna albo opublikowanie zdjęcie nas nie przekonuje albo wykonaliśmy już te wszystkie czynności możemy również sięgnąć po, tak bardzo obecnie popularnego i lubianego przez algorytm Facebooka, GIF-a. Możemy również stworzyć coś na miarę bumerangu. Zapętlić nietypowe ujęcie, dodać muzykę i opublikować je na Facebooku lub Instagramie.
6. Zdaj się na fanów
Jednym z najlepszych sposób na promocję naszego kanału jest wykorzystanie zbudowanej dotychczas relacji z naszymi fanami. Przykładowo pod zdjęciem promującym naszej nagranie, warto przeprowadzić akcję „Q&A”, która będzie przede wszystkim dotyczyć opublikowanego przez nas filmu. Osoby, które są naszymi aktywnymi obserwatorami i oddanymi fanami dostaną dostęp do nazwijmy to „ekskluzywnych” treści, które zostały omówione tylko i wyłącznie z nimi.
7. Bo nie samo nagranie jest interesujące
Do promocji naszego filmu możemy również wykorzystać nagrania, które podczas montażu zostały przez nas z jakiegoś powodu odrzucone albo po prostu nie były udane. Filmy oraz zdjęcia, które przedstawiają to co się działo za kulisami cieszą się ogromną popularnością. Umówmy się, lubimy „podglądać”, a często kulisy powstawania filmu są równie ciekawe co samo nagranie.
8. Daj się odnaleźć
Wszystkie metody promocji naszego nagrania i kanału na YouTubie mogą przysłowiowo wziąć w łeb, jeśli zainteresowani fani nie będą mogli nas odnaleźć. Szczególnie jeśli na YouTubie nie prowadzimy własnego kanału, a jedynie cykl filmów. Wówczas za każdym razem kiedy publikujemy materiał warto dodać nazwę prowadzonego przez nas cyklu albo skrót.
Istnieje wiele sposobów, aby wypromować wideo w mediach społecznościowych. Wystarczy odrobina kreatywności i pomysłowości.