X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook ułatwi pozyskiwanie klientów – nowe funkcje Stron

Facebook wprowadził nowe funkcje dla Biznesu, które sprawią, że nasze działania będą jeszcze bardziej bezpośrednie. Jakie możliwości zyskają profile firmowe na portalu?

Facebook ułatwi pozyskiwanie klientów – nowe funkcje Stronfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Zdolność przyciągania klientów to główny czynnik, który decyduje o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa. Choć sama obecność na urządzeniach mobilnych jest teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej, to wyzwaniem pozostaje wciąż osiągnięcie rezultatów realnie przekładających się na przychód firmy. Zaprezentowane wczoraj funkcje Stron na Facebooku ułatwiają firmom utrzymywanie kontaktu z dotychczasowymi oraz pozyskiwanie nowych klientów.

Strony na Facebooku to współczesne rozwiązanie mobilne, zapewniające firmom możliwość łatwej komunikacji w każdym miejscu i o dowolnej porze, bez względu na rodzaj urządzeń używanych przez klientów. Aktualnie ponad 60 milionów przedsiębiorstw wykorzystuje strony na Facebooku, a odwiedza je ponad miliard ludzi.

Jeszcze bardziej bezpośrednie działania

W ubiegłym roku Facebook jeszcze bardziej uwidocznił tzw. wezwania do działania na stronach firmowych, by ludzie i biznes mogli łączyć się bezpośrednio. Jednakże przekierowania nie zawsze były odpowiednio zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych. Dlatego też światowy gigant zdecydował się na wprowadzenie nowych przycisków Call to action, które pozwolą na bezpośrednie działania:

  • „Shop Now” umożliwi natychmiastowy zakup z sekcji „Shop”,
  • „Get Quote”, pozwoli klientom poprosić o wycenę wykorzystując przygotowany wcześniej formularz,
  • „Request Time”, przycisk CTA ułatwiający koordynację rezerwacji.

Dla przykładu – klienci będą mogli przejrzeć Menu pizzerii i bezpośrednio zamówić posiłek. Osoby zainteresowane wizytą w SPA będą mogły zapoznać się z ofertą i umówić się na wizytę.

Jak wdrożyć nowe funkcje?

Do dyspozycji mamy dwie możliwości zaimplementowania nowych funkcji. Pierwsza to integracja serwisów. Należy podłączyć usługi i narzędzia z których dotąd korzystaliśmy dla zarządzania naszym biznesem. Wówczas będziemy mieli możliwość zamówienia  – akceptowane są zlecenia z delivery.com i Slice, rezerwacji – bookowania spotkań z HomeAdvisor, MyTime i innych serwisów, zakupu biletów  – za pomocą Ticketmaster czy Eventbrite czy przejrzenia repertuaru – wprowadzenia harmonogramu i sprzedaży biletów z Fandango. Na chwilę obecną taka integracja jest dostępna tylko dla firm ze Stanów Zjednoczonych, jednakże w najbliższych miesiącach dodawane będą nowe serwisy.

fot. facebook.com/business/

fot. facebook.com/business/

Druga możliwość to zarządzanie rezerwacjami i przesyłanie zapytań na stronie. Jeśli nasza firma nie współpracuje z żadnym ze zintegrowanych z Facebookiem partnerów, wciąż możemy korzystać z opcji zamawiania, rezerwacji spotkań i kierowania zapytań przez stronę. Get Quote” to możliwość wnioskowania o ofertę dla danej usługi. Globalna dostępność stron jest ograniczona w czasie. Możemy także kupić wybrany produkt w sekcji Shop – funkcja ta jest dostępna na całym świecie. Aby utworzyć takie przyciski na naszej stronie firmowej należy przejść do edycji już istniejących “call to action”.

facebook.com/business/

fot. facebook.com/business/

Rekomendacje

Od teraz także nasze rekomendacje będą bardziej bezpośrednie – gdy poprosimy znajomych o opinię będą oni mieli możliwość zawarcia odnośników do odpowiednich stron w komentarzu i udostępnienia rekomendacji na mapie. W tym przypadku bardzo ważne jest uzupełnienie informacji o firmie, by łatwiej było dotrzeć na naszą stronę na Facebooku.

fot. facebook.com/business

fot. facebook.com/business

Nowe funkcje Facebook Business umożliwią łatwiejsze dotarcie do naszych stron oraz lepszą komunikację i jeszcze większą interakcję z użytkownikami. Facebook deklaruje, że to jednak nie koniec nowości i wciąż pojawiać się będą kolejne funkcje, które pomogą naszej firmie osiągnąć sukces.

  • Joanna Maciaszczyk

    Czy można dowiedzieć się, jak konkretnie można zintegrować sklep na fb ze swoją platformą ecommerce? W jaki sposób dokładnie to działa? Będę zobowiązana!

  • Ostatnio wprowadzili możliwość dodawania produktów, ale polskie tłumaczenie angielskiego Check on the Website jest u nas: “zapłać w witrynie” i to chyba odstrasza użytkowników od przejścia na LP

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail