reklama
Wydatki na reklamę w social mediach podniosą się o 55% w porównaniu do 1,99 miliarda dolarów poświęconych przez marketingowców na reklamę w 2010 i będą rosły o kolejne 27%, by w przyszłym roku sięgnąć niemal 4 mld USD. Możliwe, że pod koniec przyszłego roku media społecznościowe w Stanach Zjednoczonych zarobią na reklamach 3,93 mld dolarów.
Przewiduje się, że sam Facebook zarobi na reklamach około 4 miliardów dolarów w 2011 roku, z czego 2,2 miliardy w samym USA (udział portalu Zuckenberga ma wynieść niemal 70% całości dochodów z reklam). Potencjalne przychody Twittera szacuje się natomiast na 150 milionów dolarów w tym roku, a 250 w przyszłym.
Globalne wydatki na reklamę w social mediach sięgają w bieżącym roku 6 mld dolarów – $3,1 mld w USA i $2,9 mld na rynkach międzynarodowych.