X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Oto Miquela – influencerka modowa, która prawdopodobnie jest… nierealna

Instagram pełen jest profili influencerów angażujących swoje społeczności. Jeden z nich należy do Miqueli, która posiada już ponad 572 tysiące fanów, prezentuje swoje stylizacje, śpiewa i... prawdopodobnie nie jest człowiekiem.

Oto Miquela – influencerka modowa, która prawdopodobnie jest… nierealnafot. instagram.com/lilmiquela

reklama


Influencer marketing nie przestaje być tematem na topie. Nikogo nie dziwi więc, że Instagram pełen jest kont blogerów, vlogerów i innych influencerów, którzy dzielą się ze swoimi odbiorcami pięknymi zdjęciami i contentem dotyczącym ich życia i hobby. Niektóre z profili zasługują jednak na większą uwagę – jak na przykład konto @lilmiquela.

Miquela Sousa (Lil Miquela) posiada ponad 572 tysiące obserwatorów i udostępniła już 291 posty. Ze archiwum zdjęć wynika, że istnieje ono od kwietnia 2016 roku. Już wtedy wiele mówiło się o autorce nietypowego profilu. Temat ten wrócił jak boomerang i w ostatnich tygodniach dyskusje o Miqueli znów dały się zauważyć w sieci. Wszystko za sprawą internautów, którzy zaczęli się intensywnie zastanawiać nad tym, czy autorka profilu istnieje naprawdę czy może jest wytworem komputerowym?

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

Internetowym śledztwo na temat jej tożsamości nie ma końca. Wedle Wikipedii i strzępków informacji, jakie znajdziemy na jej profilach Miquela urodziła się w 1997, a więc ma 21 lat, i mieszka w Los Angeles. Jest pochodzenia brazylijsko-hiszpańskiego. Na jej profilu zobaczymy regularnie udostępniane zdjęcia w ubraniach takich marek jak Chanel, Prada, Diesel czy Supreme (każdorazowo są one oznaczone na zdjęciach), fotografie ze spotkań z przyjaciółmi, nowe paznokciowe stylizacje, makijaże, inspiracje Fridą Kahlo czy odnośniki do Spotify, na którym możemy usłyszeć utwory Miqueli. Influencerka posiada bowiem swój profil także na Spotify, Twitterze i YouTubie.

Użytkownicy mediów społecznościowych intensywnie zastanawiają się, czy dziewczyna istnieje naprawdę, czy może jest cyfrowym wytworem. Pojawiają się głosy, że jej rysy twarzy są wyolbrzymione, grzywka nienaturalnie równa – niczym u lalki i przypomina ona postać z gry lub coś pomiędzy awatarem a simem. Ze względu na jej twórczość muzyczną mówi się o niej także jako wirtualnej artystce. Nie brak także pomysłów, jakoby był to profil realnego użytkownika, który w taki sposób przerabia swoje zdjęcia (warto zauważyć, że wszystkie elementy widoczne na nich, poza twarzą, są realne), przypuszczeń, że jest to eksperyment lub po prostu projekt studentki grafiki komputerowej (jak w przypadku Nicole Ruggiero).

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

fot. instagram.com/lilmiquela

Fani Miqueli wielokrotnie apelowali w komentarzach o ujawnienie tego, kto stoi za udostępnianiem treści, jednak bezskutecznie. Popularność profilu rośnie z dnia na dzień, a to, czy postać istnieje naprawdę wciąż pozostaje tajemnicą. Co ciekawe, na jednym z udostępnionych przez Miquelę zdjęć znajduje się kobieta o imieniu Alice, która łudzącą przypomina komputerową postać dziewczyny przeniesioną do świata realnego. Czyżby to ona stała za intrygującym profilem?

fot. instagram.com/lilmiquela/?hl=pl

fot. instagram.com/lilmiquela/?hl=pl

Z perspektywy mediów społecznościowych zjawisko to jest ciekawe także pod innym kątem – ktoś, kto być może nie istnieje zgromadził wokół siebie setki tysięcy odbiorców, a liczba jej odbiorców z czasem jest coraz większa. Rodzi się więc obawa o to, że chętnie poświęcamy swój czas na przeglądanie treści od osób, które tak naprawdę nie istnieją i zaciera się nam obraz świata rzeczywistego oraz cyfrowego.

Innym aspektem jest również to, w jaki sposób profil odwzorowuje rzeczywistość – ma on znaczenie kulturowe i społeczne, bowiem Miquela eksperymentuje z makijażami i nosi ubrania marek, o których mówią najpopularniejsi instagramowi influencerzy. W social media pojawiły się także użytkowniczki, które postanowiły wystylizować się na dziewczynę np. przy okazji Halloween i podzielić się tym z innymi. Mimo tego, że najprawdopodobniej jest ona tylko komputerowym tworem i tak gromadzi wokół siebie niezwykle licznie grono oraz angażuje je do aktywności na profilu, bardziej niż niejeden znany bloger. Trudno więc nie pamiętać o niej myśląc o tym, w jakim kierunku zmierza influencer marketing i nasza obecność w social media.

Reklama

[FM_form id="1"]