reklama
Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to rozwiązania, których rozwojowi z podziwem od kilku lat przygląda się większość z nas. Pierwotnie ich wykorzystanie wydawało nam się nieco abstrakcyjne i ograniczone, lecz aktualnie może odnaleźć je na wielu polach, m.in. w social media. Dlatego też światowy gigant podjął kolejny krok w celu udostępniania użytkownikom rozwiązań AR i VR oraz zapewniania nowych doświadczeń.
W październiku ubiegłego roku Facebook informował o postach 3D, w ramach których użytkownicy mogą oglądać trójwymiarowe treści, np. produkty. Jak czytamy na TechCrunch, od teraz serwis wspiera jeden z podstawowych formatów trójwymiarowych treści publikowanych w sieci – giTF 2.0. Daje on nowe możliwości, m.in. w kwestii szczegółowości tekstury czy profili oświetlenia.
Więcej interakcji
Samo udostępnianie treści 3D w serwisie jest proste i może obdbywać się już za pomocą przeciągnięcia pliku do okna przeglądarki, w której uruchomiony jest Facebook. Dostosowanie prywatności tego typu postów jest podobne, jak w przypadku tradycyjnych wpisów – możemy sprawić, by widzieli je wszyscy, naszy znajomi lub tylko my.
Twórcy serwisu wyrażają nadzieję, że nowe sposoby i jeszcze łatwiejsze udostępnianie teeści oraz wykorzystanie AR i VR w postach na Facebooku będzie dla użytkowników szansą na jeszcze więcej interakcji. Szczególnie, że korzystający z oprogramowania Spaces także będą mogli dotrzeć do tego typu treści prosto z kanału informacyjnego.
Przykłady postów 3D
Na portalu społecznościowym możemy zobaczyć już pierwsze przykłady takich postów, m.in. od Clash Royal, Jurassic World czy LEGO. Aby obejrzeć udostępnione w nich grafiki w wersji 3D wystarczy przytrzymać kursorem owy element i poruszać nim w dowolnych kierunkach.
>
Portal planuje w przyszłości wsparcie kolejnych formatów plików 3D. Nie podano jednak konkretnych dat podjęcia takich działań, jednakże wsparcie dla giTF 2.0 jest istotnym krokiem na tym polu. Pozostaje nam więc czekać i obserwować, w jaki sposób marki zdecydują się wykorzystać możliwości publikowania wpisów z materiałami 3D, gdyż wizja oglądania produktów przed ich zakupem z każdej strony, bezpośrednio na Facebooku, wydaje się interesująca.