reklama
Rozważania na temat tego, czy sztuczna inteligencja i algorytmy zastąpią ludzi trwają od dłuższego czasu. Kolejne doniesienia o zwolnieniach pracowników i zastąpienie ich nowym technologiami sugerują jednak, że zmierzamy w tym kierunku i być może w przyszłości pewne zawody znikną.
Na zamianę zasobów ludzkich na rzecz sztucznej inteligencji zdecydowało się Zalando. Jak czytamy na The Local de, wysyłkowy sklep internetowy z odzieżą chce zastąpić 200 do 250 pracowników marketingu i sprzedaży algorytmami i AI.
Firma zatrudnia obecnie 15 tysięcy osób, z czego aż 6 tysięcy pracuje w głównej siedzibie w Berlinie. W ubiegłym roku poszerzono grono pracowników o 3 tysiące osób. Jednak jak powiedział Frankfurter Allgemeine Zeitung zarządzający firmą, Rubin Ritter, w planach jest personalizacja produktów przy pomocy algorytmów i restrukturyzacja działu marketingu. Zwolnienia są częścią strategii wzrostu Zalando – firma ma świadomość, że zbieranie danych pomoże w personalizowaniu kontaktu z klientem i jest wizją marketingu przyszłości.
Wprowadzane zmiany nie będą jednak dotyczyły wszystkich działów – na przykład e-commerce, w którym planowane jest zatrudnienie dodatkowych 2 tysięcy osób, głównie w stolicy Niemiec, gdzie powstaje nowa siedziba. Firma zapowiada także, że w roku 2018 planowane jest zwiększenie przychodów o 20-25 procent.