reklama
Jakiś czas temu Facebook informował, że priorytet w serwisie zyskują te treści, które zachęcają do wzajemnych interakcji użytkowników oraz materiały wideo, które są wyszukiwane i do jakich korzystający z serwisu regularnie powracają.
Kilka dni temu twórcy portalu podzielili się informacjami o nowościach dotyczących wideo na Facebooku oraz najlepszymi praktykami na temat, co powinni robić wydawcy i twórcy filmów w serwisie, aby dostosować się do wymagań oraz monetyzować content.
Wideo nowości na Facebooku
Twórcy serwisu społecznościowego ogłosili kilka nowości: podgląd zwiastunów z Watch w kanale informacyjnym, reklamy pre-roll w Watch oraz opcję sprawdzania treści partnerów, które kwalifikują się do monetyzacji jeszcze przed opublikowaniem. Opcja pierwsza pozwoli użytkownikom na szybki wgląd w to, czego dotyczy show zanim zostaną oni bezpośrednio odesłani do Watch, gdzie będą mogli obejrzeć go w całości. Z kolei test reklam przed filmami był obiecujący i z tego też powodu zostanie rozszerzony. Trwają także pracę nad narzędziem, które pozwoli wykrywać idealne miejsca na przerwę reklamową w wideo.
Najlepsze praktyki
Twórcy radzą również, aby budować społeczności tam, gdzie użytkownicy szukają treści i robić to również poza kanałem informacyjnym, czyli w Grupach, na Stronach czy platformie Watch. Miejsca te szczególnie umożliwiają użytkownikom interakcje i skupiają ich wokół interesujących tematów.
Istotne jest także spełnianie oczekiwań odbiorców – spójny głos i format zachęcają do pewnej powtarzalności odtwarzania filmów i poświęcania na to coraz większej ilości czasu. Ciekawym rozwiązaniem są więc produkcje seryjne, po których użytkownicy mogą spodziewać się kontynuacji.
Twórcy serwisu zachęcają także, w ramach dobrych praktyk, do tworzenia harmonogramów publikacji i zachowania pewnej powtarzalności, dzięki której użytkownicy mogą oglądać kolejne odcinki w konkretnym czasie – za przykład podano tutaj nowy epizod Tii Mowry’s Quick Fix pojawiający się w każdy piątek. Jest on wyświetlany przez tysiące użytkowników, którzy wiedzą, że każdy weekend rozpoczyna się poradami kobiety. Facebook sugeruje także publikowanie innych treści powiązanych z naszymi materiałami, które pozwolą utrzymać zaangażowanie.
We wpisie podkreślana jest także rola interakcji i projektowania aktywnych doświadczeń odbiorców. Pozyskiwanie od nich tematów oraz angażowanie komentujących przybliża ich do nas i naszych treści.
Jakie treści stracą szansę na monetyzację?
W ramach starań o dobro użytkowników opcję monetyzacji stracą zaś treści, które mają mniejszy wpływ na społeczność. Możliwości zarabiania na nich będą ograniczone – dotyczy to głównie niedopasowanych formatów, które w rzeczywistości nie są filmami, a posiadają zaledwie minimalny ruch, są statyczne lub są zapętlone czy redystrybucji treści z innych źródeł o ograniczonej edycji – to oryginalne i dopasowane filmy będą zyskiwały na wartości. Problemy te nie będą egzekwowane natychmiastowo, jednakże przedstawiciele portalu chcą zasygnalizować, że w nadchodzących tygodniach i miesiącach wartość tworzonych treści będzie dogłębiej oceniania.
- ciekawerosliny.pl