reklama
Instagram testuje nowy sposób przeglądania zdjęć i filmów w głównym kanale. W ramach niego przewijanie materiałów w górę i dół zostałoby zastąpiono funkcją “dotknij, aby przejść do przodu”, czyli rozwiązaniem znanym użytkownikom z sekcji Stories.
Zmiany w sekcji Explore
Według informacji portalu Techcrunch, które zostały potwierdzone przez przedstawiciela Instagrama, w sekcji Explore trwają testy zmiany przewijania kciukiem, które może po pewnym czasie męczyć, na dotknięcie postów, aby zobaczyć kolejne. Działałoby to podobnie, jak obecnie funkcjonuje to w Instagram Stories, co miałoby także wpływ na sposób wyświetlania materiałów.
By eliminating thumb swipe fatigue and ensuring the full post always appears on screen, testing tap-to-advance in Explore could get us spending more time on Instagram https://t.co/l2yIHAHUkC pic.twitter.com/Mr0khQQATH
— Josh Constine (@JoshConstine) 11 października 2018
Różne aspekty potencjalnego rozwiązania
Zaletą takiego podejścia byłyby już sam rozmiar wyświetlanych mediów. Podczas scrollowania Instagrama czasami użytkownicy muszą “wyśrodkować” obraz, aby móc go dobrze widzieć. Po zmianie sposobu przeglądania sekcji, filmy i obrazy byłyby wyświetlane na pełnym ekranie.
Ponadto format ten mógłby być bardziej “wciągający” dla odbiorców i powodować nieprzerwane korzystanie z aplikacji przez dłuższą chwilę, gdyż jak podaje WeRSM, wielu użytkowników uznaje, że jest to doskonały sposób na “wyłączenie” mózgu oraz spędzanie wielu godzin na oglądaniu filmów lub zdjęć. Ma on więc zarówno pozytywne strony, jak i te mniej, gdyż może prowadzić to do zbyt dużej ilości czasu z telefonem w dłoni.
Testy w aplikacji
Sposób “tap-to-advance” miałby wyeliminować zmęczenie wynikające z nieustannego przewijania treści kciukiem. Według rzecznika aplikacji, Instagram chętnie testuje sposoby, które mogą dostarczyć korzystającym z medium nowych doświadczeń. Wspomniane rozwiązanie jest obecnie testowane na wybranej grupie użytkowników, lecz przedstawiciel Instagrama zadeklarował, że nie jest to coś, o czym obecnie aktywnie myślą twórcy aplikacji w kontekście kanału głównego.