reklama
YouTube opublikowało listy reklam, które w ubiegłym roku były najchętniej oglądane przez użytkowników z Europy i całego świata. Filmy z globalnego rankingu wyświetlano łącznie przez 300 milionów minut i otrzymały milion łapek w górę. Z kolei zwycięskie wideo Amazona polubiło aż 232 tysiące osób. Kilka reklam ze światowej listy znalazło się także w europejskim zestawieniu. Serca użytkowników z każdego zakątka globu podbiły spoty od Nike, Turkish Airlines czy Clash of Clans.
Influencerzy w reklamach
W tegorocznym globalnym zestawieniu znalazło się aż 6 reklam z udziałem znanych osób, takich jak Cardi B, Rebel Wilson, Lebron James, Serena Williams, Gordon Ramsay czy Anthony Hopkins. Po raz pierwszy do rankingu trafiły aż 3 animowane filmy: Gatorade z udziałem rysunkowego Leo Messiego, Turkish Airlines dotyczący zasad bezpieczeństwa zaprezentowanych przez ludziki Lego, a także wideo samej marki Lego z akcją w Jurassic World.
Historie i emocje w wideo
Jak co roku, w zestawieniu znalazły się spoty dające się lepiej zapamiętać poprzez wywołanie u widza określonych emocji. Podczas gdy wideo Amazona czy Groupona oparte były na humorystycznym scenariuszu, w spocie Nike i Gatorade główną rolę odgrywało wzruszenie, ale i elementy motywacyjne.
Reklamy z europejskiej listy przyciągały atencję widzów głównie przy pomocy storytellingu. Historie przedstawione w aż 6 filmach z zestawienia trwają po ponad 2 minuty. Natomiast wideo Immowelt, zwycięzcy także ubiegłorocznego rankingu, prawie 4 minuty. Marki postawiły również na wzmocnienie przekazu poprzez emocjonalną muzykę. Był to klucz do sukcesu zarówno w przypadku złotego medalisty, jak i brytyjskiej sieci domów towarowych John Lewis & Partners, która w świątecznej reklamie pokazała historię kariery Eltona Johna.
Podobnie jak w globalnym zestawieniu, także w filmach z europejskiej listy znalazło się wiele znanych twarzy. Kultowy świąteczny film o Kevinie, po latach, przypomniał nam, odtwórca głównej roli, Macaulay Culkin w reklamie Asystenta Google. Z kolei gwiazdy sportu wystąpiły w spocie Nike.
Globalna lista YouTube Ads Leaderboard 2018:
1) Alexa Loses Her Voice – Amazon Super Bowl LII Commercial
2) YouTube Music: Open the world of music. It’s all here
3) OPPO F7 – Real Support Makes Real Hero
5) Turkish Airlines: Safety Video with The LEGO Movie Characters
6) Groupon 2018 Super Bowl Commercial | “Who Wouldn’t”
8) HomePod — Welcome Home by Spike Jonze — Apple
10) Rescue Blue the Dinosaur – LEGO Jurassic World – Pick Your Path
Europejska lista YouTube Ads Leadboard 2018:
1) Hör auf deine innere Stimmo! #fuerimmo | Vollversion | immowelt.de
2) Home Alone Again with the Google Assistant
3) “Álex y Julia”, con Michelle Jenner, Oriol Pla y Dani de la Torre. Estrella Damm 2018
5) The LEGO Movie Characters present: Safety Video – Turkish Airlines
6) John Lewis & Partners Christmas Ad 2018 – #EltonJohnLewis
7) The Big Night | Sainsbury’s Ad | Christmas 2018
8) Clash of Clans: Hammer Jam!
9) YouTube Music: Open the world of music. It’s all here.
10) Galaxy Note9: Fortnite Supply Drop
Trailery gier na YouTube
W tym roku przygotowana została również lista Game Trailers Leaderboard 2018 – roczne zestawienie najpopularniejszych trailerów gier na YouTube. Zwycięzca zanotował już ponad 48,7 miliona wyświetleń, a wszystkie filmy łącznie zostały obejrzane 206 milionów razy. Do klasyfikacji medalowej zakwalifikował się 5. sezon Fortnite, oraz prequele z serii gier, czyli Fallout 76 i Red Dead Redemption II.
Start piątego sezonu Fortnite zelektryzował użytkowników YouTube – jego zapowiedź trafiła do serwisu dopiero w lipcu, a mimo to zwyciężyła w rankingu. Co ciekawe, w mijającym roku Fortnite była także najczęściej wyszukiwaną grą w wyszukiwarce Google. Zarówno drugie, jak i trzecie miejsce na podium zajęły gry, które stanowią prequele w swoich seriach, a mianowicie Fallout 76 oraz Red Dead Redemption II. Kolejne dwie pozycje przypadły fińskiemu producentowi gier mobilnych Supercell. Na czwartym miejscu znalazł się Clash of Clans: Hammer Jam, a na piątym Clash Royale: Clan Wars is here.
Globalna lista Game Trailers Leaderboard 2018:
1) FORTNITE SEASON 5 | ANNOUNCE TRAILER
2) Fallout 76 – Official Trailer
3) Red Dead Redemption 2: Official Trailer #3
4) Clash of Clans: Hammer Jam!
5) Clash Royale: CLAN WARS IS HERE!
6) DOOM Eternal – Official E3 Teaser
7) Just One More | League of Legends
10) Official Call of Duty® Black Ops 4 – Blackout Introduction
Reklamy zostały wybrane do rankingu na podstawie algorytmu uwzględniającego dane takie jak liczba wyświetleń, czas oglądania i udostępnienia.
Źródło: informacja prasowa