reklama
Facebook postanowił zaoferować reklamodawcom nowy sposób maksymalizowania zasięgu. Dzięki Facebook Showcase więksi reklamodawcy będą mogli zwiększyć świadomość na temat seriali i programów. Dotrą oni do swoich odbiorców w Stanach Zjednoczonych dzięki wysokiej jakości materiałom wideo na Watch.
Popularność Watch
Facebook Watch nie osiągnął dotychczas takiego sukcesu, jakiego się oczekiwano. Jednak wedle doniesień TechCrunch obecnie obsługuje on jednak około 400 milionów widzów miesięcznie, którzy poświęcają na niego co najmniej minutę. 75 milionów średnio około 20 minut czasu oglądania każdego dnia.
Firma Zuckerberga twierdzi jednak, że liczba korzystających z platformy do konsumpcji treści zbliża się do skali oglądalności telewizji. A to jeszcze nie koniec rozwoju Watch.
Promocja wideo
Jak możemy przeczytać w komunikacie, Showcase będzie oferował reklamodawcom trzy rodzaje promocji wideo:
- In-Stream Reserve, czyli promocję w trakcie oglądania. Pozwoli to reklamodawcom dotrzeć do osób oglądających setki najbardziej wciągających filmów i twórców o najwyższej jakości. Podobnie jak w przypadku reklam telewizyjnych, miejsca na reklamy będą kupowane z wyprzedzeniem po ustalonym koszcie i dostarczane do odbiorców docelowych zweryfikowanych przez Nielsen.
- In-Stream Reserve Categories, czyli promocję pozwalającą reklamodawcom docierać do użytkowników w kontekście preferowanych treści. Te kategorie to sport, moda/uroda i rozrywka. Dodano do nich również kategorie żywności i wiadomości.
- Sponsoring, który pozwali reklamodawcom być wyłącznym sponsorem programu dla widzów z USA i daje możliwość umieszczania reklam w określonych programach.
Facebook twierdzi, że dzięki opcjom reklamowym Showcase reklamodawcy będą mogli “docierać do odbiorców, których coraz trudniej znaleźć w telewizji linearnej” i osób powyżej 18 roku życie, a także podniesie bezpieczeństwo, biorąc pod uwagę niedawne obawy związane z treściami na YouTube. Firma zadba więc o dystrybucję treści po ustalonej cenie, z gwarancją dotarcia demograficznego.
Opcja ta obecnie jest dostępna w Stanach Zjednoczonych. Dotąd nie pojawiły się informacje, czy na pewno i kiedy skorzystamy z niej w Europie.