reklama
Fałszywe zaangażowanie oraz nieprawdziwi followersi to problem, z którymi nie od dziś muszą radzić sobie serwisy społecznościowe. Nie omija on także Facebooka i jego aplikacji społecznościowych. Firma podejmuje jednak działania prawne w walce z tego typu zachowaniami.
Jak podaje WeRSM, po niedawnym pozwie przedsiębiorstw i osób prywatnych w Chinach, Facebook pozywa firmę z Nowej Zelandii.
Social Media Series Limited
Social Media Series Limited to nowozelandzka firma prowadzona przez Arenda Nollena, Leona Hedgesa i Davida Pasanena, która działa od 2015 roku. W opinii Facebooka ignorowała prośby o zaprzestanie sprzedaży fałszywych i automatycznych zobowiązań przez lata.
Aby uniknąć żądań Facebooka o wstrzymanie i zaprzestanie działalności, funkcjonowała ona pod kilkoma różnymi nazwami i stronami internetowymi, m.in SocialEnvy.co czy Likesocial.co.
Interwencje Facebooka
Pomimo starań Facebooka o ciągłe blokowanie fałszywych kont i „milionów sztuczek” pochodzących z tych stron, Social Media Series Limited było nadal bardzo aktywne. Oferowało użytkownikom, którzy chcieli sztucznie rozwijać i powiększać swoje profile na Instagramie, pakiety cenowe od 10 do 99 dolarów tygodniowo. Do zapłaty za usługi wykorzystywano PayPal.
Szacuje się, że na całej operacji fałszywego zaangażowania i obserwatorów, Social Media Series Limited mogło zarobić ponad 9,4 miliona dolarów.
Pozew przeciwko firmie
W pozwie złożonym 25 kwietnia 2019 roku wskazano, że firma Social Media Series Limited korzysta z sieci botów i kont na Instagramie, aby dostarczać zautomatyzowane polubienia na konta swoich klientów. Narusza przy tym Warunki korzystania z serwisu Instagram, Wytyczne dla społeczności oraz prawo kalifornijskie i federalne.
W ramach swojej działalności ingeruje ona w usługi Instagrama. Tworzy nieautentyczne doświadczenia dla użytkowników aplikacji. Próbuje w nieuczciwy sposób wpływać na korzystających z niej poprzez własne wzbogacenie się.
Facebook wnosi pozew o zaprzestanie tego typu działań oraz odszkodowanie za manipulowanie i podważanie integralności platformy Instagram.
- Perfumellablog.pl