X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook pozywa firmę sprzedającą polubienia i obserwatorów na Instagramie

Facebook podejmuje stanowcze kroki prawne przeciwko firmie sprzedającej polubienia i obserwatorów na Instagramie. Złożono pozew przeciwko firmie z Nowej Zelandii.

Facebook pozywa firmę sprzedającą polubienia i obserwatorów na Instagramieźródło: shutterstock.com

reklama


Fałszywe zaangażowanie oraz nieprawdziwi followersi to problem, z którymi nie od dziś muszą radzić sobie serwisy społecznościowe. Nie omija on także Facebooka i jego aplikacji społecznościowych. Firma podejmuje jednak działania prawne w walce z tego typu zachowaniami.

Jak podaje WeRSM, po niedawnym pozwie przedsiębiorstw i osób prywatnych w Chinach, Facebook pozywa firmę z Nowej Zelandii.

Social Media Series Limited

Social Media Series Limited to nowozelandzka firma prowadzona przez Arenda Nollena, Leona Hedgesa i Davida Pasanena, która działa od 2015 roku. W opinii Facebooka ignorowała prośby o zaprzestanie sprzedaży fałszywych i automatycznych zobowiązań przez lata.

Aby uniknąć żądań Facebooka o wstrzymanie i zaprzestanie działalności, funkcjonowała ona pod kilkoma różnymi nazwami i stronami internetowymi, m.in SocialEnvy.co czy Likesocial.co.

źródło: scribd.com

Interwencje Facebooka

Pomimo starań Facebooka o ciągłe blokowanie fałszywych kont i „milionów sztuczek” pochodzących z tych stron, Social Media Series Limited było nadal bardzo aktywne. Oferowało użytkownikom, którzy chcieli sztucznie rozwijać i powiększać swoje profile na Instagramie, pakiety cenowe od 10 do 99 dolarów tygodniowo. Do zapłaty za usługi wykorzystywano PayPal.

Szacuje się, że na całej operacji fałszywego zaangażowania i obserwatorów, Social Media Series Limited mogło zarobić ponad 9,4 miliona dolarów.

Pozew przeciwko firmie

W pozwie złożonym 25 kwietnia 2019 roku wskazano, że firma Social Media Series Limited korzysta z sieci botów i kont na Instagramie, aby dostarczać zautomatyzowane polubienia na konta swoich klientów. Narusza przy tym Warunki korzystania z serwisu Instagram, Wytyczne dla społeczności oraz prawo kalifornijskie i federalne.

W ramach swojej działalności ingeruje ona w usługi Instagrama. Tworzy nieautentyczne doświadczenia dla użytkowników aplikacji. Próbuje w nieuczciwy sposób wpływać na korzystających z niej poprzez własne wzbogacenie się.

Facebook wnosi pozew o zaprzestanie tego typu działań oraz odszkodowanie za manipulowanie i podważanie integralności platformy Instagram.

  • Na kilku rozmowach o pracę na przestrzeni kilku miesięcy miałam już pytania o followersów na fb i insta. Przez to nie dostałam tych etatów, choć firmy zapowiadały się naprawdę fajnie. Duża liczba świadczy o kreatywności, ponadto to super pole do reklamy. Niestety bez kupna i ładnego wyglądu magicznego chociaż 10k ciężko coś będzie zdziałać jak tak dalej będzie. Ale doskonale to rozumiem.

Reklama

[FM_form id="1"]