X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook wprowadza zmiany w reklamach na urządzeniach mobilnych

Jakie zmiany od 19 sierpnia wprowadza Facebook? W jaki sposób będą wyświetlane nasze reklamy?

Facebook wprowadza zmiany w reklamach na urządzeniach mobilnychźródło: shutterstock.com

reklama


Już 19 sierpnia zostaną wprowadzone nowe zasady dotyczące wyświetleń i rozmiarów zdjęć oraz filmów wideo na urządzeniach mobilnych. Co dokładnie się zmieni?

Kto powinien zainteresować się zmianami?

Zmianą tą powinni zainteresować się przede wszystkim pracownicy branży reklamowej, jak również osoby używające Facebooka jako narzędzia marketingowego.

Od 19 sierpnia na swoich profilach będziemy możemy zaobserwować nadchodzące zmiany. Osoby zarządzające nią twierdzą, że będzie to korzystne rozwiązanie dla wszystkich reklamodawców. Czy tak  właśnie się stanie? O tym na pewno przekonamy się za jakiś czas.

Co nowego?

Jak możemy znaleźć na blogu biznesowym Facebooka, zmiany w formatach na mobile’u są właściwie dwie i obie dotyczą wyświetlania treści.

  • Pierwsza z nich dotyczy długości tekstu nad postem. Wcześniej długość wyświetlanego tekstu mogła mieć aż siedem linijek. Teraz, są to zaledwie trzy linijki. Jeżeli natomiast chcemy przeczytać cały opis, musimy kliknąć szary tekst “zobacz więcej” przy poście (jak niżej)
  • Rozmiary zdjęć i filmów również ulegną zmianie. Ich wielkość zostanie zredukowana do 4:5 na urządzeniach mobilnych. Jeżeli użyjemy treści wizualnych, które są większe – zostaną one przez Facebooka zamaskowane.

źródło: facebook.com/business

W czym może nam to pomóc?

Pomysłodawcy nowej formy umieszczania reklam na Facebooku twierdzą, że teraz staną się one bardziej widoczne, a cały newsfeed stanie się dla użytkowników przyjemniejszy.

W dodatku każdy reklamodawca będzie miał pewność, że ich treści dotarły do przyszłych odbiorców i klientów. Dzięki takiej formie ma bowiem zwiększyć się możliwość interakcji pomiędzy reklamodawcami, a odbiorcami reklam.

Na ocenę tego pomysłu w rzeczywistym użytkowaniu musimy niestety jednak poczekać. Nie da się jednak ukryć, że to dość zaskakująca zmiana jak na taki serwis społecznościowy, jakim jest Facebook.

Reklama

[FM_form id="1"]