reklama
Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałaby relacja z wydarzenia takiego jak II Wojna Światowa, gdyby wówczas istniał Facebook czy Twitter? Jakie treści mogliby udostępniać Adolf Hitler czy Frida Kahlo?
Projekt 1939 Na żywo
Międzynarodowy koncern medialny Viasat World ogłosił oficjalny start inicjatywy 1939 Na żywo. Nowatorski projekt cyfrowy, przy użyciu nowoczesnych kanałów komunikacji, pozwala w trybie rzeczywistym śledzić wydarzenia z przeszłości opowiedziane autentycznym głosem ich uczestników. Dziesięciotygodniowe przedsięwzięcie będzie funkcjonowało w polskiej i angielskiej wersji językowej.
Relacja za pomocą mediów społecznościowych
W rocznicę tamtych wydarzeń możemy przeżyć je razem z tymi, którzy prowadzili wojnę i tymi, którzy byli jej ofiarami. Możemy poznać ich historię tu i teraz. 1939 Na żywo to platforma internetowa upamiętniającą 80. rocznicę inwazji hitlerowskich Niemiec na Polskę. Projekt bazuje na oryginalnych źródłach i bezpośrednich relacjach, przedstawiając historię tamtego okresu za pośrednictwem mediów społecznościowych, tak jakby miała miejsce w czasie rzeczywistym.
Wojenne social media?
Strona projektu jest stylizowana na wygląd portalu społecznościowego. Funkcje takie jak oznaczanie bieżących aktywności , kalendarz, profile czy wygląd postów, lajki i komentarze przypominają nam dobrze znane serwisy social media. Możemy zobaczyć wpisy głównych postaci II Wojny Światowej, ich reakcje i zaobserwować ich profile.
Refleksja z okazji rocznicy
Jest on w całości stworzony z materiałów źródłowych – listów, wspomnień, pamiętników i innych dokumentów napisanych przez postaci historyczne tego okresu. To zupełnie nowy sposób na poznanie i zrozumienie historii, wykorzystujący głos samych uczestników, którzy opisują wydarzenia w czasie rzeczywistym, bez uprzedzeń historycznej interpretacji.
Inicjatywa będzie funkcjonowała w polskiej (1939nazywo.pl), jak i angielskiej wersji językowej (1939live.com), a dostęp do aplikacji będzie możliwy na całym świecie. Być może taka forma zachęci młode pokolenia do bliższego zapoznania się z historią – tak, jak przeglądają obecnie treści w mediach społecznościowych.
Projekt zyskał patronat instytucjonalny Prezydenta Miasta Gdańska, Muzeum Historii Polski oraz patronat medialny portalu Dzieje.pl. Strategicznym partnerem projektu jest portal Onet.pl.
Źródło: na podstawie informacji prasowej, 1939nazywo.pl