reklama
Oracle ogłosiło w tym tygodniu nawiązanie współpracy z GIPHY, aby mierzyć wyświetlanie i widoczność GIF-ów i treści reklamowych w serwisie. Integracja pozwoli reklamodawcom zweryfikować, czy ich markowe treści w GIPHY były widziane przez rzeczywistych użytkowników.
GIF-y a marketing
GIF-y mogą być skutecznym narzędziem dla marketerów i generować zaangażowanie wśród użytkowników social media. GIPHY, które obsługuje ponad 7 miliardów plików każdego dnia, powstało w 2013 roku i jest obecnie największą wyszukiwarką GIF-ów na świecie.
Korzystają z niej nie tylko użytkownicy spragnieni zabawnych treści, ale od 2018 roku pomaga ono reklamodawcom tworzyć oraz rozpowszechniać zabawne, angażujące pliki GIF. Wedle danych udostępnianych na GIPHY for Marketers, animacje są 1,5 razy bardziej efektywne niż reklamy umieszczane w newsfeedach w social media. Są także 2,6 razy bardziej efektywne niż publikowany branded content.
Animacje udostępniane na platformie docierają do 500 milionów aktywnych użytkowników, którzy w sumie poświęcają na ich odtwarzanie 11 milionów godzin dziennie. Korzystający z takiej formy komunikacji mogą je odnajdywać i przekazywać dalej na dowolnych platformach i w social media.
GIPHY w służbie marketerom
Mając to wiedzę GIPHY zdecydowało się na umożliwienie sprawdzania im tego, na ile treści kontekstowe w postaci GIF-ów jest widoczny. Dzięki integracji z Oracle Moat, które jest liderem w zakresie weryfikacji, marki mogą sprawdzić, czy media dostarczane przez GIPHY są widoczne, weryfikowalne i docierają do realnych użytkowników.
Takie posunięcie jest więc odpowiedzią na potrzeby rynku. Mierzenie treści kontekstowych w znacznym stopniu pomoże marketerom w ocenie ich efektywności i planowaniu przyszłych działań.