X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Z czym zmierzyli się eksperci podczas IV edycji Akademii Marketingu?

Co warto zapamiętać po Akademii Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem?

Z czym zmierzyli się eksperci podczas IV edycji Akademii Marketingu?źródło: facebook.com/AkademiaMarketinguCOM

reklama


Marketing treści to ważna strategia, którą wprowadza coraz więcej firm. Zdobywanie wiedzy na ten temat wydaje się być na ten moment kluczowe. Dlatego, w dniach 4-5 grudnia, odbyła się kolejna, IV edycja Akademii Marketingu. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę.

Kolejna edycja Akademii Marketingu

Tegoroczna edycja Akademii Marketingu dotyczyła mierzalności działań marketingowych. Oznacza to, że traktowała nie tylko o formach marketingu, czy sposobach dotarcia do klienta, ale również, a nawet przede wszystkim, metod, które pozwalają sprawdzić czy te działania mają sens.

Zasięg tematyczny podejmowany przez prelegentów był bardzo obszerny – od zwykłych zakupów, po nowe technologie i ich wykorzystanie w biznesie. Wydarzenie trwało dwa dni, a w ramach niego obyło 16 prelekcji, 8 warsztatów i wystąpiło 26 prelegentów, którzy posiadają specjalistyczną wiedzą i podzielili się nią z uczestnikami.

Komunikacja z klientem i tworzenie treści

Konferencję otworzył wykład Krzysztofa Domieradzkiego, który na przykładzie zupy pomidorowej i ramenu próbował wytłumaczyć różnice pomiędzy ludzkimi preferencjami. Wyjaśniał, że w ostatnich miesiącach wzrost wyszukiwań na temat influencerów wzrósł o 1,500%. Domieradzki oznajmił też, że właśnie dzięki nim, zmieniło się myślenie o marketingu. Podał trzy przykłady komunikacji z klientami. Pierwszy z nich to humanizacja marki, czyli pisanie za pomocą zaimka “ja”, drugi dotyczył używania języka potocznego, a ostatni to po prostu hiperświadomość. Przykłady te, oparł o badania przeprowadzone przez swoją firmę, z których można wyciągnąć wniosek, że tworzenie memów co prawda zwiększa zaangażowanie użytkowników, ale nie zwiększa zaufanie względem marki. Całość podsumował zdaniem: “Za formatem (marki) stoi człowiek”.

Kolejna prelekcja dotyczyła treści, która jak uznali prelegenci, Sylwia Paszyna i Michał Grzebyk, zawsze będzie istotnym elementem każdego rodzaju marketingu. Dowiedzieliśmy się, że obecnie na 1 bloga przypada aż 7 osób. Eksperci radzili więc, aby nie tworzyć nowego, ale uzupełniać i poszerzać te treści, które już mamy. Michał Grzebyk natomiast opowiedział o tym, kiedy najlepiej pisać treści i jaki moment powinniśmy wybrać, aby pasowały one do całości komunikacji, a nie stanowiły odrębność.

źródło: facebook.com/AkademiaMarketinguCOM

Marketerze, czy znasz swojego odbiorcę?

O generacji Z opowiedziała Lucyna Koba, próbując tym samym odpowiedzieć na pytanie, czy content marketing to lek na całe zło. Rozróżniła formaty reklam w TV oraz w social media. Jako przykłady podała kampanie marek: PEPSI, Coca-Cola i współpracę z MCDonald’s. Jednak najciekawsze wydawało się być rozróżnienie reklam Rossmanna i Lidla. Przykłady te wybrała dlatego, iż ich grupy odbiorcze znacznie się od siebie różnią. I tak, reklamy sieci Rossmann są dostosowane do młodych odbiorców, dlatego mają dłuższe reklamy w TV i krótkie, najczęściej partnerskie w social media. Natomiast Lidl swoje reklamy dopasowuje do starszych odbiorców, dlatego w TV są reklamy będące niemalże kampaniami społecznymi, a w social mediach również mamy dłuższe filmy w serwisie YouTube, które opowiadają, np. o tym, dlaczego warto zostać ich pracownikiem.

Przedstawicielkę firmy Gemius na scenie zastąpił Szymon Krzysiak, który nie tylko wyedukował, ale także rozbawił uczestników IV edycji Akademii Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem. Zajął się preferencjami ludzi i wyjaśnił, że na świecie żyją zarówno osoby słuchające jazzu, jak też wielcy fani disco polo i Zenka Martyniuka. Przyznał, ze największym błędem, który popełniają osoby pracujące w marketingu jest właśnie patrzenie na swoje własne potrzeby, a nie na to, czego tak naprawdę chcą odbiorcy.

Nowe technologie i social media – przyszłość marketingu

Jedna z bardziej interesujących prelekcji należała do Krzysztofa Tkaczyka. Opowiedział on o tym, czy da się zmierzyć skuteczność nowych technologii w marketingu, jak zrozumieć i nie bać się zmian w związku z nimi, a także powiedział co sam myśli na ten temat. Ciekawe było również jego własne doświadczenie przy okazji tworzenia komiksu „Straine: Dystrykt Galicja”, wykorzystując do tego technologię VR. Nie da się ukryć, że końcowe efekty bardzo zachwyciły osoby obecne na sali.

Na przykładach własnej firmy NapoleonCat o związku z content marketingiem opowiedział też Grzegorz Berezowski. Wyjaśnił, na czym polega synergia content marketingu i social mediów, a także różnice między B2B i B2C. Za pomocą swojej platformy, zaprezentował też w jaki sposób mierzyć skuteczność działań w marketingu ta, aby oddały one rzeczywistość.

Grzegorz Miłkowski, źródło: facebook.com/AkademiaMarketinguCOM

Marketing Automation i Landing Page

Katarzyna Mika udowodniła w swojej prezentacji, że Marketing Automation to nie tylko pop-upy. Opowiedziała o Customer Journey, które najczęściej zamienia się w Customer Journey map. Dodała, że droga, która prowadzi do nas klienta nie może być zbyt skomplikowana, gdyż nie dojdzie wówczas do remarketingu. Świetnym uzupełnieniem tego wystąpienia była prelekcja Andrzeja Biedy. Opowiedział on, w jaki sposób UX wpływa na konwersję i co tak naprawdę Landing Page oznacza w świecie marketingu. Prosił, aby nie traktować klienta jako kogoś, kogo maila chcemy zdobyć, ale kogoś, kto będzie nam ufał w przyszłości. Prelekcję o tytule: “Czy w content marketingu jest miejsce dla landing page’y i dlaczego aż tyle?”, zakończył pięknym zdaniem, które brzmi: “Nie można zmierzyć wiarygodności, ale można ją zyskać”. Zdanie to, mogłoby być ważnym przesłaniem każdej osoby pracującej w marketingu.

Content video i szeroko pojęte relacje

O tym, że wideo na social mediach ma się dobrze i warto w nie inwestować, mówiła też Agnieszka Chabrzyk. Tłumaczyła, że z roku na rok zmniejsza się czas trwania filmików, a wszelakie loga i nazwy firmy należy umieszczać na samym początku. W innym razie, żadna kampania nie jest wówczas kojarzona z marką, która ją stworzyła. Warto również wspomnieć, że Chabrzyk pokazała także dane odnoszące się do szerokości takiego wideo. Wykazały one, że najlepiej oglądają się te filmy, która są utworzone w kwadracie, gdyż najszybciej się je scrolluje.

“Nie mów do mnie teraz!” – o nawiązywaniu trudnych, ale satysfakcjonujących relacji.”, to tytuł kolejnej prelekcji, za którą była odpowiedzialna Danuta Musiał. To kolejne wystąpienie, które wywołało szeroki uśmiech na twarzach uczestników, gdyż opowiadała ona historię za pomocą wielu anegdot i memów. Musiał, podjęła też ważny temat emerytury i dała dobre rady dotyczące tego, co należy zrobić, aby zaczęli o niej myśleć Millenialsi.

Danuta Musiał, źródło: facebook.com/AkademiaMarketinguCOM

Chatboty, storytelling i Google Analytics

“Omnichannel Chatbot jako content hub nowej generacji” to tytuł prelekcja Michała Bednarczyka. Opowiedział on, jak skutecznie używać chatbotów i przy ich pomocy zwiększyć konwersję. W związku z mierzalnością działań, Bednarczyk wspominał o analizie danych z chatbota oraz o tym, w jaki sposób nowe technologie i rozwiązania wpływają na postrzeganie marketingu. Nie obyło się również bez odniesień do voicebotów i touchpointów.

Karol Dziedzic natomiast wspomniał o Google Analytics oraz sposobach kontroli. Odpowiedział na dręczące marketerów pytania: m.in. jakimi wynikami się sugerować, jak analizować wyniki content marketingu oraz wybrać najlepszy content dla naszej marki. Dużo treści? Być może, ale Dziedzic streścił je w niecałe 20 minut.

Całość konferencji zakończyła prezentacja Tomasza Krawczyka i Justyny Hernas, którzy wygłosili prelekcję o nazwie: “Never ending storytelling: Bliżej użytkownika, dalej od schematu.”. Dowiedzieliśmy się niej między innymi, jak stworzyć ciekawą treść, w którą zaangażują się odbiorcy i w jaki sposób zmierzyć jego skuteczność. Wskazali także różnice pomiędzy danymi społecznościami lokalnymi, jak również ludźmi żyjącymi w tym samym miejscu.

źródło: facebook.com/AkademiaMarketinguCOM

Pierwszy dzień konferencji zakończyło afterparty w Afterbeng. Drugiego dnia natomiast odbyły się warsztaty z Grzegorzem Palisiem i Szymonem Krzysiakiem, Mateuszem Muryjasem, Mariuszem Pełechatym, Sylwią Paszyną, Michałem Grzebykiem, Magdaleną Daniłoś, Michałem Korbą, Krzysztofem Marcem, Magdaleną Daniłoś oraz Grzegorzem Miłkowskim i Gabrielą Wolak. I nie wiem jak Wy, ale my nie możemy doczekać się już kolejnej, V edycji Akademii Marketingu organizowanej przez agencję ContentHouse.

SOCIALPRESS jest patronem medialnym wydarzenia.

Karolina Żyłowska

Karolina Żyłowska

Zobacz wszystkie artykuły autora

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail