X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook przeznaczy 2 miliony dolarów na walkę z dezinformacją

Facebook chce zwiększyć zainteresowanie środowiska naukowego problemem dezinformacji. Czy osiągnie swój cel?

Facebook przeznaczy 2 miliony dolarów na walkę z dezinformacjąźródło: shutterstock.com

reklama


Dezinformacja to ostatnio bardzo popularne hasło. Ze zjawiskiem tym, walczy już każdy portal społecznościowy i aplikacje zrzeszające ludzi. Facebook postanowił jednak jak zawsze się wyróżnić. Tym razem, zaprosił do współpracy badaczy, którym oferuje odpowiednie wynagrodzenie.

Facebook z nowym projektem

Jak czytamy na blogu Facebooka, w ramach projektu 2020 Foundation Integrity Research, serwis oferuje podział 2 milionów dolarów na poszczególne grupy badawcze. Jednym warunkiem, jakie muszą spełnić naukowcy, jest zrobienie niezależnych badań w zakresie dezinformacji i polaryzacji, a także sposób dystrybucji tych treści na poszczególnych portalach społecznościowych. Sam Facebook tłumaczy, że decyzja ta spowodowana jest próbą zwiększenia zainteresowania w środowiskach naukowych tym tematem, ale nie tylko. Kolejnym celem jest również przyczynienie się do zrozumienia problemów mających miejsce w branżach społecznościowych, w tym na ich platformach.

Na jakie projekty serwis położy największy nacisk?

Na blogu Facebooka możemy znaleźć informację, że w pierwszej kolejności docenione zostaną te badania, które mają charakter porównawczy. Inny aspekt to włączenie regionów niezachodnich, które ostatnio odnotowały największy wzrost w odniesieniu do mediów społecznościowych, np. Ameryki Południowej i Środkowej, Afryki Subsaharyjskiej i Północnej Afryki, Bliskiego Wschodu oraz Azji Środkowej, Południowej i Południowo-Wschodnie. Warto wspomnieć także, że cała pula nagród to 2 miliony dolarów, ale poszczególne nagrody będą wynosiły od 50 000 do 150 000  dolarów, z czego większość będzie w przedziale od 50 000 do 100 000 dolarów, a aż pięć nagród 150 000 dolarów.

To doskonały pomysł Facebooka i nowa metoda na to, aby podjąć kolejną próbę wzbudzenia zaufania w użytkownikach. Jednak, jeżeli badania te rzeczywiście wpłyną na jakość przepływu informacji w mediach społecznościowych to pozostaje nam tylko trzymać kciuki za jak największą liczbę zgłoszeń.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail