reklama
O tym, że nie są to łatwe dni, a nawet miesiące dla wielu marek pisaliśmy już kilkukrotnie. A spadek sprzedaży produktów, niekiedy bardzo często przekłada się również na spadek kreatywności w poszczególnych działaniach. Dlatego Twitter postanowił pomóc markom. W jaki sposób?
Twitter i jego miesięczny plan
Prowadząc swój własny biznes, niekiedy bardziej skupiasz się na sprzedaży, niż gromadzeniu pomysłów odnośnie postów na mediach społecznościowych. To duży błąd, gdyż właśnie teraz, gdy ludzie siedzą w domach jest najlepsza okazja do tego, aby pokazać się przyszłemu klientowi. W związku z tym, Twitter wyszedł markom na przeciw tworząc harmonogram postów.
Jak czytamy na blogu Twittera, taki harmonogram ma pomóc nie tylko w planowaniu, ale również wywołaniu interakcji, czyli tym samym zwiększeniu zaangażowania użytkowników. Wśród polecanych działań znajdziemy m.in. opublikowanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, danie użytkownikom profesjonalnych wskazówek, zamieszczenie inspirującej notatki z hashtagiem #MondayMotivation, czy spotkanie live z odbiorcami.
W jaki sposób harmonogram może pomóc?
Twórcy Twittera wybierając rodzaj interakcji do powyższego harmonogramu, kierowali się po prostu wprowadzonymi funkcjami. I co ciekawe, poprzez pokazanie ogromu możliwości wypromowania się na tym medium społecznościowym, niejako Twitter wypromował również sam siebie. Być może wiele marek nie do końca wcześniej miało świadomość ile tak naprawdę można zrobić w celach marketingowych na tym portalu społecznościowym. To dobry krok, zwłaszcza biorąc po uwagę fakt, że ostatnimi dniami, cała promocja przenosi się głównie na Facebooka i Instagrama. Czy to oznacza, że Twitter chce wrócić do gry? Wszystko na to wskazuje! A o tym, czy marki zdecydują się wykorzystać tę poradę na swoich profilach, zapewne przekonamy się już niebawem.