reklama
Grup na Facebooku w okresie pandemii pojawia się coraz więcej. Firmy zakładają je bowiem w celu komunikacji z pracownikami. Dlatego też gigant postawił na serię szkoleń w tym zakresie.
Harmonogram szkoleń
Projekt Community Connect, o którym mowa, miał już swoją pierwszą odsłonę. Jednak pierwsze spotkanie odnosiło się jedynie do kilku wskazówek odnośnie grup.
Wskazówki te miały być niejako zapowiedzią większego planu, do którego również pojawił się harmonogram dalszych szkoleń. Wygląda on następująco:
- Czerwiec jest miesiącem, w którym pojawi się szkolenie o nazwie Część 2: Wzrost w twojej społeczności i będzie to kontynuacja majowych spotkań na temat wspólnoty i wsparcia.
- W lipcu odbędzie się 3 część szkolenia. Dotyczyła będzie zaangażowania społeczności. Facebook da wskazówki, w jaki sposób i co publikować, aby odbiorcy chcieli wchodzić w interakcję.
- Sierpień będzie pod hasłem Zarządzanie konfliktami. Oznacza to naukę budowania strategii pozwalającej unikać zbędnych kłótni, a zachęcającą do znalezienia wspólnego konsensusu.
- We wrześniu osoby zarządzające grupami dostaną porady odnośnie organizacji spotkań i wydarzeń tak, aby połączyć społeczność na Facebooku również w realnym życiu.
Obok szeregu wskazówek, zaplanowane są również wykłady ekspertów zgłębiających ten temat. Co ciekawe, na pierwszym wykładzie pojawił się również sam Mark Zuckerberg.
Czy takie wskazówki są potrzebne?
Na zagranicznych portalach możemy znaleźć liczne komentarze będące odpowiedzią na potrzebę takich szkoleń. Jedni uważają je za konkretną pomoc online w rozwoju grup podczas panowania pandemii, inni, za zbędne angażowanie specjalistów do tego typu zadań. Natomiast trzeba stwierdzić, że nie wszyscy mieli okazję już wcześniej korzystać z tego rodzaju form kontaktu, a dla wielu firm taki cykl szkoleń Community Connect może okazać się rzeczywiście pomocny.
Poza tym, spotkania odbywają się raz w miesiącu i są całkowicie bezpłatne. Zatem jeżeli jakaś część materiału nas nie interesuje, nie musimy się z nią zapoznawać. Warto jednak dodać możliwość nauczenia się nowych rzeczy, bo nie zawsze my, jako użytkownicy wiemy to, co może nam powiedzieć specjalista. A na tych szkoleniach, dostajemy wskazówki krok po kroku.