reklama
Artyści to jedna z tych grup, która również straciła wiele podczas pandemii. I tak naprawdę, jedyną formą zarobku lub kontaktu z odbiorcami są w tym przypadku media społecznościowe, w tym serwis YouTube. Od teraz, będą mogli na nim monitorować swoje działania.
Analityka dla artystów
YouTube zdecydował się wprowadzić nową zakładkę – Analityka dla artystów.
Jak twierdzi serwis, w czasie panowania wirusa COVID-19, na platformie znacznie zwiększył się ruch. I takie rozwiązanie okazało się być wręcz oczywistym wdrożeniem ze strony platformy wideo. Pozwoli on śledzić zaangażowanie użytkowników, bez względu na to, czy znajduje się w kanale monitorującego artysty, czy innego.
Jaki jest tego cel?
Przede wszystkim, YouTube, co wynika z powyższego filmu, chce podkreślić swoje znaczenie w procesie udostępniania muzyki. A w związku z tym, wesprzeć ludzi za nią odpowiadających. Jednak najważniejszym wydaje się być stworzenie konkurencji dla TikToka. Chińska aplikacja jest bowiem teraz uznawana za najlepsze źródło promocji muzyki w social mediach. Po udostępnieniu takiej funkcji, artyści mogą zapragnąć publikować więcej treści na swoim kanale YouTube, a to z kolei przyciągnie również większą liczbę odbiorców i pozwoli budować nowe społeczności słuchaczy. W tym momencie, nie pozostaje nam też nic innego, jak czekać na stosowny krok ze strony TikToka. Być może i on ma już w zanadrzu pomysł na przyciągnięcie do siebie większej rzeszy artystów.