reklama
Czas lockdownu i nałożenia ograniczeń wiązał się dla wielu marek z koniecznością intensyfikacji swoich działań w sieci. Ten nietypowy okres wymagał od nich kreatywności, a w niektórych sytuacjach skupiania się nie tylko na sprzedaży swoich produktów, ale edukacji odbiorców oraz wsparcia ich w okresie pandemii.
Mimo zmniejszenia budżetu na działania marketingowe, niektóre firmy poradziły sobie z tym doskonale. Branded Content Marketing Association postanowiło wyróżnić te marki, które szczególnie dobrze poradziły sobie z tym wyzwaniem.
Marketing w czasie pandemii
Komunikacja z odbiorcami w okresie pandemii momentami przypominała balansowanie na krawędzi. Z jednej strony nie sposób było udawać, że nic się nie dzieje. Z drugiej zaś nadmierne wykorzystywanie tematu pandemii i nieodpowiedni kontekst mogły wiązać się z kryzysem.
Pomoc i wsparcie godne pochwały
Wydaje się, że bez szwanku wyszły te marki, które skupiły się się na praktycznej pomocy – od produkcji środków dezynfekujących po przekazywanie darmowej żywności pracownikom służby zdrowia. Inicjatywy te słusznie chwalono i podkreślano.
Wiele marek skupiło się także na treściach i edukowaniu. Content – w różnej formie – zawsze była najsilniejszym i najskuteczniejszym sposobem na angażowanie ludzi. Nic więc dziwnego, że Branded Content Marketing Association wyróżnić te marki, które skutecznie edukowały, informowały, inspirowały i zapewniały rozrywkę.
Wyróżnienie działań
Zgłoszenia są zbierane do 31 lipca, a członkowie BCMA będą mogli głosować na marki na początku sierpnia. Lista zwycięzców zostanie opublikowana, a wyróżnione marki będą promowane na lokalnych i globalnych kanałach BMCA. Co ważne, zgłoszeń, które są bezpłatne, mogą dokonywać także firmy niebędące członkiem BCMA.
Okres pandemii był ciężki dla wszystkich uczestników rynku reklamowego. Trzeba było nie tylko pomyśleć o tym, jak prowadzić biznes w nowej sytuacji społeczno-ekonomicznej, ale także sięgnąć po nowe narzędzia i rozwiązania. Dlatego w BCMA postanowiliśmy zaprezentować te projekty, które mimo niesprzyjających okoliczności, wybiły się na poszczególnych rynkach i pokazały, że kreatywność daje przewagę w każdej sytuacji.
Do zgłoszenia zachęcam nie tylko firmy i agencje, ale także twórców indywidualnych oraz influencerów. Chcemy pokazać pełen przegląd rynku na różnych poziomach. Jest to w mojej ocenie niepowtarzalna sytuacja do zaistnienia globalnie. Serdecznie zapraszam!
Olgierd Cygan, Global Council Member BCMA
Na koniec warto podkreślić, że organizacja stawia sobie za cel m.in. promowanie najlepszych praktyk marketingowych. Zbieranie wartych uwagi przykładów może stanowić źródło inspiracji dla innych brandów oraz twórców treści i wyznaczać trendy.