reklama
W ubiegły weekend w sklepie sieci IKEA w Tokio pojawiła się instalacja, w której odwiedzający sklep mogą zobaczyć Immę, influencerkę, która jest… wirtualna.
Poznajcie Immę
Wschodzące gwiazdy w social media mogą pomóc firmom w szerzeniu świadomości marki i promocji produktów. Moc internetowych idoli postanowiła wykorzystać IKEA, która stworzyła w jednym ze swoim sklepów instalację z udziałem wirtualnej gwiazdy. Marka nawiązała współpracę z Immą – różowowłosą, wygenerowaną przez komputer postacią, która posiada ponad 250 tysięcy obserwatorów na Instagramie.
Kilka miesięcy temu Imma znalazła się na okładce magazynu, a w ubiegły weekend pojawiła się w sklepie IKEA w Hajaruku. “Dom” ma w Japonii szczególne znaczenie i kojarzony się z odpoczynkiem oraz miejscem do resetu. W obliczu pandemii i tego, że aktualnie spędzamy w czterech kątach więcej czasu niż dotychczas IKEA zdecydowała się na pokazanie domowej przestrzeni szczęścia z udziałem wirtualnej influencerki.
Na pierwszym piętrze pojawiła się instalacja łącząca fizyczną przestrzeń z ekranami LED. Sypialnia była wyświetlana na dużym ekranie i można była zobaczyć ją ze stacji Harajuku, którą codziennie odwiedza codziennie przez około 110 tysięcy osób. Na drugim piętrze budynku zaaranżowano typową tokijską kawalerkę.
Co więcej, na cześć kolekcji EFTERTRÄDA stworzono także lookbook, w którym pokazano spojrzenie na małą przestrzeń, w której żyją młodzi, modni tokijczycy.
Człowiek-technologia
Trudno zaprzeczyć temu, że rozwój technologii nie zwalnia tempa, a ich wykorzystanie nierzadko przypomina scenariusz jednego z odcinków Black Mirrow. Mimo, iż Imma istnieje jedynie w sieci, gromadzi wokół siebie aż ćwierć miliona użytkowników. Została stworzona przez firmę ModelingCafe Inc. z siedzibą w Tokio, która specjalizuje się w modelowaniu.
Wirtualna idolka została dopracowana w najdrobniejszych szczegółach – od wyrazu twarzy, przez różowopastelowe włosy i makijaż, aż po charakterystyczny styl. Do jej animacji w czasie rzeczywistym wykorzystano sztuczną inteligencję.
Ktoś, kto po raz pierwszy widzi na konto Immy na Instagramie i jej selfie, zdjęciami stylizacji, wyjść do restauracji czy współprac z markami, nie zorientuje się, skąd wzięła się dziewczyna. Model stworzony przez AI jest niezwykle naturalny i wiarygodny.
Wirtualna współpraca z markami
Co więcej, Imma jest reprezentowana przez agencję aww.tokyo, która powstała w 2019 roku. W portfolio agencji znajdują się także inni, wirtualni influencerzy. I być może to właśnie owej agencji Imma zawdzięcza współpracę z takim brandem jak IKEA.
Tego typu współprace sugerują, że nowe, wirtualne postacie zaczną zajmować nasze kanały, a obrazy wykonane komputerowo będą wyglądać jeszcze bardziej realistycznie. Pozostaje nam obserwować, czy marki, podobnie jak IKEA, dostrzegą potencjał współpracy z tego typu influencerami.