X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram testuje automatyczne dodawanie napisów na Stories

Jakiś czas temu, Instagram postanowił dodać opcję automatycznego dodawania napisów na IGTV. Teraz planuje rozszerzyć tę opcję również na Stories.

Instagram testuje automatyczne dodawanie napisów na Storiesźródło: shutterstock.com

reklama


Napisy automatyczne mogą ułatwić twórcom pracę, a osobom niesłyszącym, funkcjonowanie na Instagramie. Dlatego Instagram postanowił dodać je również do Stories. Obecnie ta funkcja znajduje się w fazie testów.

Transkrypcja mowy

O nowej opcji, która ma pojawić się na Stories, poinformował nas niedawno Matt Navarra na Twitterze. Opublikował on tam post, w którym pokazuje funkcję dodawania napisów do relacji na Instagramie. Będzie ona działała na zasadzie transkrypcji, odbywającej się w czasie rzeczywistym.

Jak widać na tym krótki wideo, aby włączyć automatyczne dodawanie napisów, należy wybrać odpowiednią naklejkę. Potem, na ekranie powinien pojawić się komunikat “transkrypcja dźwięku”. Co ciekawe, będzie można wybrać również style pisania, czyli styl blokowy, w stylu maszyny do pisania czy większe słowa dla dodatkowego podkreślenia. A ponieważ już w fazie testów, opcja wygląda na dość zaawansowaną, prawdopodobnie już niebawem również zostanie wprowadzona do użytku.

Rozwiązanie dla twórców i osób głuchych

Dodawanie napisów dla twórców nie jest rzeczą prostą i zajmuje dość sporo czasu. W związku z tym, dostępu do treści pozbawione są osoby nielubiące oglądać Stories z dźwiękiem, jak również osoby głuche. Opcja transkrypcji na żywo budzi zatem nowe nadzieje i daje zupełnie nowe możliwości. Jest jednak jeden problem. Wszelakie aplikacje, które tłumaczą mowę na tekst, bywają zawodne. Zatem wystarczy aby słowa twórcy kilka razy zostały przetłumaczone źle i opcja odejdzie w niepamięć. Chociaż jak twierdzą użytkownicy, IGTV radzi sobie całkiem dobrze. Z licznymi błędami, natomiast nie wypaczającymi sensu. Sam Instagram przyznaje, że cały czas udoskonala ten system, aby w przyszłości wszystko działało jak najlepiej. A twórcy mogli swobodnie z niej korzystać, tym samym otwierając dostęp do treści, np. osobom niesłyszącym.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail