X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram pracuje nad kolejnymi funkcjami upodabniającymi go do TikToka

Adam Mosseri poinformował o kilku rozwiązaniach, nad którymi obecnie pracuje Instagram. Twórcy aplikacji skupiają się m.in. na treściach wideo.

Instagram pracuje nad kolejnymi funkcjami upodabniającymi go do TikTokaźródło: shutterstock.com

reklama


W ubiegłym tygodniu Adam Mosseri, Head of Instagram, poinformował o pracach nad kolejnym rozwiązaniami. Wprowadzenie ich byłoby kolejnym krokiem upodabniającym aplikację do TikToka.

Wideo na Instagramie

Szef Instagrama w materiale, który opublikował się na Twitterze, opowiedział krótko o najważniejszych obszarach, na których skupiają się twórcy aplikacji i prowadzonych aktualnie testach kilku rozwiązań.

Jak zapowiedział, trwają prace nad tym, aby twórcy mogli w jeszcze łatwiejszy sposób korzystać z możliwości aplikacji. Przedstawiciel Instagrama wspomniał także o zakupach i wiadomościach jako obszarach, które są rozwijane. Skupił się jednak przede wszystkim na wideo, które obecnie odnotowuje ogromne wzrosty.

Jak wskazał sam Mosseri, Instagram przestał być aplikacją skupiającą się głównie na dzieleniu się zdjęciami. Ludzie używają Instagrama dla rozrywki. Wedle zapowiedzi, twórcy Instagrama będą pracowali nad obszarem rekomendacji użytkownikom materiałów wideo z kont, których nie obserwują. Testy tego rozwiązania już rozpoczęto. Co więcej, w ubiegłym tygodniu rozpoczęto także testy “tematów”, czyli możliwość wskazania tego, jakie typu materiały chcemy mniej więcej widzieć.

Ważnym komunikatem jest to, że Instagram eksperymentuje także z pełnoekranowymi, wciągającymi i zoptymalizowanymi pod kątem urządzeń mobilnych materiałami wideo. 

Jak można wywnioskować z wypowiedzi Mosseriego, w obszarze wideo możemy wkrótce spodziewać się zmian i nowości.

Oddech konkurencji

Instagram konkuruje z TikTokiem i YouTubem o uwagę użytkowników aplikacji społecznościowych. Co więcej, chińska aplikacja odnotowała w ostatnim czasie imponujące liczby pobrań, dlatego nie sposób jej lekceważyć. Możemy przypuszczać, że widząc, co przyciąga do niej użytkowników, Instagram także chce zaspokajać potrzeby odbiorców i podążać za trendami z zakresu wideo. Jak podkreślił bowiem Mosseri, ludzie szukają na Instagramie rozrywki. Dlatego twórcy aplikacji muszą to zaakceptować i pracować nad zmianami.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail