reklama
Strona internetowa – ponadczasowy klasyk?
Korzystanie z sieci chyba każdemu z nas kojarzy się ze stronami internetowymi. Lata lecą, a firmy z całego świata wciąż starają się zaprezentować swoje produkty czy usługi za pomocą tego typu kanału informacyjnego. Co ciekawe, w 2022 roku wystarczy nowoczesny program do tworzenia stron www, aby samodzielnie przygotować witrynę w parę minut.
Czy strona internetowa to rzeczywiście ponadczasowy klasyk, którego nie będzie się dało wyprzeć przy pomocy innych mediów? Raport Nielsena już w 2015 roku wyraźnie pokazywał, że aż 90% internautów szuka lokalnych biznesów w sieci. Bez odpowiednio przygotowanej strony www, firmom trudniej jest zaprezentować się w Internecie, a dodatkowo „zawalczyć” o klienta.
Choć dzisiaj wydawać się może, że strona internetowa nie jest potrzebna w dobie mediów społecznościowych, to jednak tego typu narzędzie posiada szereg niepowtarzalnych zalet. Jeżeli prowadzisz firmę lub zamierzasz otworzyć własny biznes, koniecznie pamiętaj o właściwej prezencji w sieci. Odpowiednia strona www może być kluczem do daleko idącego sukcesu.
Kiedy dodatkowo połączysz funkcjonalność strony z mediami społecznościowymi, sukces będzie na wyciągnięcie ręki. Sprawdźmy zatem, jakie są największe zalety obu metod działalności internetowej.
Strona internetowa a social media – największe zalety
Zarówno strona internetowa, jak i social media, mogą przyczynić się pozytywnie do kreowania marki w sieci. Dzięki skutecznie zarządzanym narzędziom promocji w Internecie, każdy biznes zyskuje możliwości dotarcia do nowych klientów. Jednocześnie należy pamiętać, że strony www oraz kanały społecznościowe przydają się w nieco innym stopniu.
Strona internetowa ma zastosowanie, gdy:
• Chcesz, aby klienci znaleźli Twój biznes w sieci.
• Planujesz promować swoje produkty lub usługi w przestrzeni internetowej.
• Opracowujesz integrację rozwiązań sprzedażowych.
• Celujesz w zwiększenie wiarygodności i rozpoznawalności marki.
• Pragniesz badać rynek pod kątem zachowania swoich klientów.
Z kolei social media mają przewagę, jeżeli:
• Potrzebujesz nawiązać bardziej bezpośredni kontakt z odbiorcami.
• Budujesz jeszcze lepszy wizerunek marki w Internecie.
• Chcesz dzielić się nowościami i aktualizacjami.
• Pragniesz pozyskać nowych klientów oraz grupy docelowe.
• Interesuje Cię wsparcie interakcji pomiędzy klientami a firmą.
Jak widać, to, czego nie jest w stanie zapewnić strona internetowa, wspierają media społecznościowe. Można zatem śmiało wyciągnąć wniosek, że koegzystencja obu kanałów komunikacji sieciowej pozwala na silną prezencję marki w Internecie.
W jaki sposób oba narzędzia trafiają ze swoimi treściami do klientów docelowych?
Media społecznościowe a rozwój biznesu
Od kilku lat stale rośnie liczba firm, które opierają swoją działalność w sieci wyłącznie o korzystanie z mediów społecznościowych. Utworzenie profilu w najpopularniejszych kanałach social media zajmuje parę chwil, a do tego zwykle jest darmowe. Towary i usługi sprzedawać można dzięki promowaniu marki na Facebooku czy Instagramie.
Najnowsze dane pokazują, że z platform społecznościowych korzysta na świcie już około 4 miliardów osób. To około połowa populacji naszej planety! Nic dziwnego, że przedsiębiorcy coraz odważniej starają się dotrzeć do zainteresowanych potencjalnych klientów właśnie poprzez social media.
Twórcy mediów społecznościowych nie pozostają dłużni, a jednocześnie doskonale zdają sobie sprawę, z rosnących potrzeb przedsiębiorców. W związku z tym, często oferują nowoczesne rozwiązania dla biznesu, by ułatwić firmom sprzedaż i branding online. Dzięki wbudowanym aplikacjom czy rozszerzeniom, social media w biznesie stają się czymś w rodzaju naczyń połączonych.
W wielu przypadkach sami klienci oczekują od firmy, że ta pokaże swoje usługi czy produkty w mediach społecznościowych. Dzięki nowoczesnym platformom, mogą oni nawiązać kontakt z przedsiębiorstwem, a także poczuć większe przywiązanie do marki. Tym samym, biznesy mogą tworzyć prawdziwe społeczności, których klienci czują się najważniejszą częścią.
Warto pamiętać, że żyjemy w czasach, kiedy bardziej przemawia do nas obraz, niż tekst. Stąd też należy postarać się o adekwatną oprawę graficzną i krótkie, acz treściwe informacje, które przełożą się na lepszą konwersję.
Czy w takim wypadku strona internetowa to wciąż niezbędna wizytówka dla firm w 2022 roku? Okazuje się, że tak.
Dlaczego Twój biznes potrzebuje profesjonalnej strony www?
Może się wydawać, że popularność mediów społecznościowych wyparła jakikolwiek sens posiadania strony internetowej. Pomimo to, społecznościówki nie są w stanie w 100% zastąpić stron www. Tym bardziej, gdy mowa o prowadzeniu biznesu w sieci.
Oto kilka niepodważalnych zalet stron internetowych, które sprawiają, że ich znaczenie dla przedsiębiorców wciąż jest bardzo duże:
1.Strona internetowa buduje zaufanie
Profile w mediach społecznościowych są bezpłatne i każdy może je utworzyć w okamgnieniu. Ułatwia to uruchomienie małej firmy, ale także sprawia, że klienci mogą odnosić się do nich nieco sceptycznie. Social media to w końcu pole do popisu dla oszustów i podejrzanych firm, które stosują nieuczciwe praktyki wobec swoich ofiar. Z kolei profesjonalnie wyglądająca strona internetowa buduje o wiele większe zaufanie, jak również spokój wśród odbiorców. Co więcej, daje firmom szansę na pokazanie swojej historii, wiedzy, referencji, a ostatecznie także wiarygodności.
2. Strona internetowa lepiej się pozycjonuje
Znalezienie biznesu, a w szczególności małej firmy, pośród tysięcy podobnych profili w mediach społecznościowych może graniczyć z cudem. Nie każde przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na drogie kampanie reklamowe, stąd trudno im „wybić się” w wyszukiwarkach social media. Jeżeli posiadasz stronę internetową swojej firmy, możesz liczyć na skuteczniejsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Nowoczesne narzędzia SEO pomogą Ci osiągnąć sukces i zawalczyć o lepszą widoczność w sieci.
3. Zyskujesz pełną kontrolę nad e-commerce
Jeżeli prowadzisz sprzedaż produktów przez Internet, nie polegaj wyłącznie na zewnętrznych platformach sprzedażowych. W łatwy i wygodny sposób możesz utworzyć stronę dla sklepu internetowego, którą perfekcyjnie dopasujesz do swoich potrzeb. Nowoczesne narzędzia handlowe ułatwią Twoim klientom kupno, a Ty zyskasz mnóstwo wskaźników analitycznych. Dzięki temu lepiej poznasz swoich odbiorców, a następnie przygotujesz dla nich skuteczniejsze działania marketingowe.
Własna strona internetowa – jak ją stworzyć od podstaw?
Czy wiesz, co najczęściej zniechęca przedsiębiorców przed posiadaniem biznesowej strony www? Rzekome trudności wynikające z jej budowy, a także wysokie opłaty.
Prawdę mówiąc, można bardzo łatwo uniknąć obu problemów.
Warto dać szansę nowoczesnym kreatorom stron www, dzięki którym tanio oraz intuicyjnie zbudujesz własną witrynę. Co najważniejsze, nie musisz znać żadnego języka programowania, gdyż budowa strony opiera się wówczas na gotowych rozwiązaniach. Wystarczy dostosować położenie elementów, wybrać kolorystykę stylistykę i układ strony. Dodatkowo, kreator stron www może pozwolić na integrację wielu ciekawych nowoczesnych narzędzi, również w kontekście e-commerce.
Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na nowoczesne strony www, kreatory stały się jeszcze bardziej poręczne. W gruzach runął mit o skomplikowanym i wymagającym budowaniu stron. Dziś każdy może stworzyć swoją profesjonalną wizytówkę w sieci bez konieczności poszerzania wiedzy z zakresu programowania.
Nie należy zapominać o jednej istotnej rzeczy, a mianowicie o integracji mediów społecznościowych. Pamiętaj, by dodać odnośniki do swoich profili firmowych na stronie www, co dodatkowo będzie generować zainteresowanie Twoją marką.
Strona internetowa i social media – podsumowanie
Do tanga trzeba dwojga – ta zasada idealnie sprawdza się w przypadku budowania wizerunku swojej marki w Internecie. Odpowiednio prowadzona strona internetowa oraz profile w mediach społecznościowych powinny się uzupełniać. Razem są w stanie znacznie przyspieszyć rozwój Twojej firmy, stymulując lepszą konwersję, a przez to pozytywnie wpływając na zarobki.
Warto pamiętać, że klienci oczekują jasnych i wyraźnych informacji, gdy szukają firm w Internecie. Zaufanie odbiorców pomoże Ci zbudować profesjonalna strona internetowa, zaś do interakcji z grupami docelowymi przydadzą się media społecznościowe. Jedno nie może istnieć bez drugiego, zaś połączone siły obu narzędzi to najlepsze, co możesz zrobić dla swojego biznesu. Nie zwlekaj, załóż stronę www i profile w social media – pokaż swoje produkty lub usługi w Internecie!