Artykuł Partnera
Kampanie lokalne Google Ads to doskonałe rozwiązanie dla firm, którym zależy na szybkim pozyskaniu klientów. Reklamy lokalne umożliwiają dotarcie do użytkowników przebywających na terenie, na którym świadczymy usługi, są sposobem na zwiększenie rozpoznawalności i pomnożenie zysków. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat? Czy warto nawiązać współpracę z agencją Google Ads? Zachęcamy do lektury!
Kampania lokalna w Google Ads ‒ co to?
Kampania lokalna Google Ads to rozwiązanie dla firm usługowych oraz sklepów www, które działają na rynku lokalnym. Reklamy lokalne wyświetlają się w wielu miejscach:
- Sieć wyszukiwania ‒ reklama zostanie wyświetlona użytkownikom wpisującym w wyszukiwarkę słowa i frazy kluczowe związane z Twoim biznesem.
- Sieć reklamowa Google (Google GDN, Google Display Network) ‒ to baza ponad 2 milionów witryn, aplikacji, w których wyświetlane mogą być różne rodzaje reklam Google Ads. Google optymalizuje proces wyświetlania kampanii, tak, aby widoczne były w miejscach, w których zwrócą uwagę jak największej liczby Twoich potencjalnych klientów.
- Mapy Google ‒ reklama firmy bądź sklepu wraz ze wskazówkami dotyczącymi dojazdu to idealne rozwiązanie dla użytkowników szukających usług na rynku lokalnym.
- Portal YouTube ‒ kampanie Google Ads na You Tube to kolejny sposób, by dotrzeć do potencjalnych klientów.
Uruchomienie kampanii lokalnej
Aby uruchomić kampanię lokalną, musimy mieć założony bezpłatny Profil Firmy W Google (dawniej Google Moja Firma). Potrzebujemy także estetycznych zdjęć i wideo.
Przy kampaniach Google Ads sami decydujemy o maksymalnej stawce za kliknięcie. Google nie wyznacza stawki minimalnej.
Kampanie Google Ads ‒ zalety
Kampanie lokalne mają wiele zalet, które zostały już docenione przez firmy lokalne o różnej specyfice działania. Wśród największych plusów wymienić możemy takie, jak:
- natychmiastowe rezultaty,
- duże zasięgi,
- zwiększenie współczynnika konwersji (konwersję stanowić mogą na przykład pozyskanie nowych klientów, zwiększenie liczby połączeń telefonicznych, wyświetlenie strony docelowej),
- możliwość edycji bądź zatrzymania kampanii,
- mierzalne efekty.
Agencja Google Ads czy samodzielna optymalizacja kampanii?
Przygotowanie kampanii Google Ads ‒ zarówno lokalnej, jak i produktowej, kampanii w sieci wyszukiwania, kampanii displayowej, remarketingu wymaga wiedzy i umiejętności. Konieczne są także monitoring oraz bieżąca optymalizacja.
Osoby bez odpowiednich umiejętności mogą popełnić błędy, przepalić budżet, pogubić się w wielu działaniach. Właśnie dlatego warto skupić się na rozwoju biznesu, a kwestie e-marketingu, w tym kampanii Google Ads, powierzyć specjalistom.
Kampanie Google Ads
Warto wybrać dobrą agencję, która zadba o kampanie lokalne Twojego biznesu. Jedną z firm działających w tym obszarze jest agencja 1stplace Google Ads, która zajmuje się optymalizacją kampanii Google Ads, a także projektowaniem oraz budową stron i sklepów internetowych. Jednym z obszarów usług takich agencji jest też zwiększanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli pozycjonowanie.
Artykuł Partnera