Artykuł Partnera
Z roku na rok użytkowników mediów społecznościowych przybywa. Dla internautów jest to główne źródło rozrywki, miejsce, dzięki któremu mogą utrzymywać kontakt ze znajomymi, a także źródło wiedzy. Dzięki mediom społecznościowym z łatwością odnajdują opinie na temat produktów i usług, które ich interesują oraz znajdują nowe ciekawe rzeczy, o których nigdy by się nie dowiedzieli, gdyby nie Internet. Według Global Web Index Polacy spędzają w mediach społecznościowych niemal 2 godziny dziennie. Każdego dnia przedsiębiorcy próbują wyrwać z tego czasu choć sekundę, aby zwrócić uwagę użytkowników na swój produkt bądź usługę. A czy Ty jesteś w gronie tych przedsiębiorców?
Jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz
To zdanie słyszeliśmy już wiele razy. Choć w prawdzie jest to przesadzone, to co do zasady Internet pomaga firmom „być bardziej”. Dobra strona internetowa jest wizytówką Twojej marki. Ale jaki jest pożytek z wizytówek, jeśli trzymasz je w kieszeni zamiast je rozdawać? Im więcej osób dowie się o Twojej marce, tym większa jest szansa na to, że zyskasz nowego klienta. Prowadząc działania w mediach społecznościowych, masz szanse zwrócić uwagę użytkowników na swoje produkty i usługi. Tylko jak dotrzeć do swoich klientów? Tutaj z pomocą przybywa social media marketing.
Być, albo nie być – oto jest pytanie
Tak jak Hamlet stanął przed strategicznym wyborem pomiędzy bierną, a czynną postawą, tak teraz każdy przedsiębiorca musi opracować własną koncepcję działania. Firmy, które chcą iść z duchem czasu, obserwują najnowsze trendy marketingu internetowego. Social media marketing niesie za sobą wiele korzyści jak na przykład: budowanie więzi z klientem, kreowanie wizerunku, dają wiedzę o klientach i ich potrzebach oraz generują ruch na stronie, co przekłada się na wzrost sprzedaży.
Jakie social media będą najlepsze dla Twojego biznesu?
Media społecznościowe mogą znacznie zwiększyć świadomość Twojej marki. Ale tylko rozpowszechnienie jej w swojej grupie docelowej przyniesie wzrost sprzedaży. Dlatego każdy przedsiębiorca musi wybrać odpowiedni kanał, którym będzie chciał do niej dotrzeć. Aby dokonać właściwego wyboru, należy dobrze poznać swoich klientów oraz dowiedzieć się, z których mediów społecznościowych najczęściej korzystają i tam skupić większość działań marketingowych.
Poznaj najpopularniejsze media społecznościowe
- Facebook to nadal najpopularniejszy serwis społecznościowy na całym świecie. Dzięki niemu możesz precyzyjne stargetować swoich odbiorców. Połączony z Messengerem serwis jest najlepszy do utrzymywania stałego kontaktu z klientami. Posiadając profil na Facebooku możesz prowadzić sprzedaż w marketplace, więc jeśli jesteś małym przedsiębiorcą, nie musisz zakładać swojego sklepu internetowego. Kreator kampanii marketingowych jest bardzo rozbudowany, co pozwala zoptymalizować kampanię pod kątem Twojego biznesu. Najbardziej aktywnymi użytkownikami Facebooka są ludzie w wieku 25-35 lat.
- Instagram skupia się głównie na stronie wizualnej. Promowanie treści odbywa się przede wszystkim za pomocą odpowiednio opisanych zdjęć. Szczególnie popularne są rolki i Insta Stories, gdzie można publikować codzienne aktualizacje. To doskonałe narzędzie do dzielenia się inspiracjami i promowania produktów, które przykują uwagę ze względu na ładny wygląd. Istnieje tutaj możliwość sprzedaży produktów za pośrednictwem Instagram Shops. Instagram jest najbardziej popularny wśród użytkowników między 18 a 35 rokiem życia.
- Tik Tok – jest to obecnie najszybciej rozwijający się portal społecznościowy. Z Tik Toka najczęściej korzysta młodzież między 10 a 19 rokiem życia, jednak nie można ignorować osób powyżej tego przedziału, gdyż popularność aplikacji Tik Tok dynamicznie rośnie w wyższych kategoriach wiekowych. Prezentowane treści w postaci krótkich filmów dostosowanych do smartfonów są bardzo atrakcyjne ze względu na ciekawe efekty i możliwość podłożenia ścieżki dźwiękowej. Zawarty w aplikacji edytor filmów jest bardzo prosty w obsłudze i pozwala na osiągnięcie ciekawych rezultatów. Dzięki tej aplikacji użytkownicy pokochali treści wideo. To doskonałe narzędzie do pozyskania klientów w sektorze hobbystycznym i modowym.
- Twitter – ten serwis ma ograniczenia w formie małej ilości znaków, co w rzeczywistości może być plusem, gdyż treść jest ograniczona do meritum. Jest to doskonałe narzędzie dla branż, które prowadzą działania w czasie rzeczywistym.
- LinkedIn to serwis społecznościowy o charakterze biznesowym. Pozwala budować wizerunek marki jako eksperta zwiększając jej wiarygodność. Jest to bardzo cenne narzędzie dla rekruterów i HR’u. Ta platforma jest szczególnie przydatna w marketingu B2B. LinkedIn w ostatnich latach coraz bardziej upodabnia się do Facebooka.
Zdobywaj klientów i zwiększaj sprzedaż
Media społecznościowe mają ogromną siłę samą w sobie. Możemy zyskać klientów dzięki ruchowi naturalnemu, poprzez polecenia i udostępnienia. Wymaga to poświęcenia dużej ilości czasu oraz wykazaniem się kreatywnością. Tworzenie profesjonalnych profili w mediach społecznościowych, które uzupełniane są regularnie wartościowymi treściami, jest kluczowe dla przetrwania Twojej firmy w Internecie.
Za pomocą mediów społecznościowych możesz zaplanować i prowadzić płatne kampanie reklamowe, dzięki którym dotrzesz do nowych klientów. Istnieje możliwość samodzielnego ustawienia reklam na swoim profilu, jednak bez większego doświadczenia może być to ryzykowne. Korzystając z pomocy doświadczonych marketerów, Twoja firma ma większe szanse na sukces.
Artykuł Partnera