Artykuł Partnera
Obecność w internecie jest w tej chwili czymś niezbędnym dla każdej firmy, której zależy na maksymalizacji zysków i pozyskiwaniu klientów nie tylko z bezpośredniej okolicy. Jednak samo stworzenie strony internetowej nie wystarcza, istotne jest również zainwestowanie w rozwój kanałów marketingowych, które pomogą w sprowadzeniu do Ciebie potencjalnych klientów. Jakie formy reklamy są szczelnie interesujące pod tym kątem? Pozwól, że trochę Ci o nich opowiemy.
Kampanie Google Ads
Promocję poprzez platformę reklamową Google Ads (dawniej znaną jako Google AdWords) oferuje niemal każda agencja interaktywna na rynku. Nic w tym dziwnego – ten kanał marketingowy jest nie tylko szeroko znany, lecz również dający ogromne możliwości dla wszystkich, którzy z niego korzystają.
Co więcej – możliwy do uzyskania zasięg reklam jest naprawdę spory. W końcu Google Ads bazuje na wyświetlaniu reklam w najbardziej rozpoznawalnej wyszukiwarce internetowej, z której korzysta niemal każdy – i to codziennie. Co jednak warte dodania, platforma ta nie ogranicza się tylko i wyłącznie do tego miejsca. Reklamy można wyświetlać również w sieci partnerskiej Google, a na tę składa się między innymi YouTube (kolejne niesamowicie popularne miejsce), czy strony internetowe wyświetlające na swoich łamach reklamy Google AdSense.
Warto zresztą dodać, że i w samym Google można wyświetlać nie tylko proste komunikaty w obrębie wyników ogólnych. Dodatkowo dostępne jest także korzystanie z modułu Google Zakupy, a więc googlowego odpowiednika porównywarki cen, pozwalającego na eksponowanie w wynikach wyszukiwania zdjęć produktów oraz ich ceny. Siłą rzeczy jest to niezwykle efektywne w uzyskiwaniu sprzedaży, więc nie bez powodu niejedna agencja reklamowa korzysta z tej możliwości.
Koniecznie trzeba jednak przy tym wszystkim zaznaczyć, iż choć kampanie reklamowe Google Ads można uruchomić szybko i łatwo, warto korzystać przy tej operacji ze wsparcia profesjonalistów, którzy nie tylko zoptymalizują ustawienia kampanii w taki sposób, aby nie dochodziło do niepotrzebnego przepalania budżetu, ale też będą na bieżąco monitorować kampanie z myślą o dalszej maksymalizacji zwrotu z inwestycji.
Pozycjonowanie strony internetowej
O SEO krąży wiele opowieści, zarówno chwalących ten kanał, jak i wyrażających większy sceptycyzm. Jaka więc jest prawda? Otóż zależy od tego, w jaki sposób kampanie zostaną przeprowadzone. Jeśli z dużą starannością, w sposób planowy, z wykorzystaniem dobrych narzędzi pozycjonerskich i pod nadzorem pozycjonera mającego doświadczenie z wieloma kampaniami SEO (znajdziesz takich, chociażby w studio reklamy https://www.ministerstworeklamy.pl), zyski mogą być naprawdę ogromne.
Warto jednak przy tym wziąć poprawkę na fakt, że kampania SEO wymaga czasu, a efekty nie przychodzą z dnia na dzień. Wzrost widoczność strony w wyszukiwarce Google to proces rozciągnięty na całe miesiące i wymaga nieco cierpliwości. Z drugiej jednak strony, jeśli kampania będzie poprowadzona dobrze, uzyskane skutki będą się kumulować – i to, co początkowo było inwestycją w przyszłość, stanie się później najtańszym kanałem marketingowym. Co przy tym rozumiemy jako „później”? Co najmniej rok. W praktyce warto jednak kontynuować współpracę dalej i w dalszym ciągu podnosić efektywność.
Pamiętaj przy tym, że współpraca z agencją SEO wymaga też wdrażania różnych zaleceń, które agencja interaktywna przekazuje w wyniku przeprowadzenia audytu strony, czy też na bieżąco, w reakcji na zmiany algorytmu Google.
Reklama w social media
Tego kanału również nie można zaniedbywać i jeśli agencja reklamowa może działać również i w tym obszarze – korzystaj z tego. W social mediach jest obecny niemal każdy, nawet jeśli tylko je przegląda. Fakt ten po prostu trzeba wykorzystać – zwłaszcza że można tutaj uzyskać bardzo dokładne targetowanie odbiorców na podstawie ich zainteresowań. W końcu w social media ich działania i to, co obserwują, jest bezpośrednio przypisane do ich konta – i nawet czyszczenie ciasteczek tego nie zmieni.
Remarketing
Zarówno Google Ads, jak i Facebook, pozwalają na korzystanie z remarketingu – czyli opcji pozwalającej na ponowne emitowanie reklam osobom, które już raz były na Twojej stronie. To bardzo dobre narzędzie w sytuacji, w której ktoś faktycznie rozważał skorzystanie z Twojej oferty, ale na przykład wyszedł z powrotem do wyszukiwarki, w celu znalezienia dodatkowych informacji na temat usługi lub produktu albo kiedy się po prostu zawahał. Remarketing pozwala ponownie przypomnieć mu o tym, co masz mu do zaproponowania.
Którą formę reklamy wybrać?
Najlepiej nie ograniczać się do jednej i zamiast tego uruchomić kilka kanałów promocji równolegle. To nie tylko kwestia uzyskania większego zasięgu i dotarcia do bardzo różnych odbiorców. To również korzystanie z możliwości wielokrotnego kontaktu z odbiorcą, który niejednokrotnie, zanim zdecyduje się na zakup, wcześniej przegląda różne strony, uczestniczy w dyskusjach na social media, czy porównuje oferty różnych firm.
Artykuł Partnera