reklama
Facebook testuje nową funkcję, która umożliwia automatyczne generowanie nowych Stories na podstawie treści udostępnianych wcześniej przez użytkowników. Celem jest zachęcenie internautów do częstszego publikowania treści na platformie. Z informacji opublikowanych przez platformę wynika, że nowa funkcja nosi nazwę Advanced Stories i wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy zdjęć i wideo, z których następnie generuje wysokiej jakości Stories.
Jak działają Advances Stories?
W środę 12 kwietnia Jacki Pitkow zamieściła na Tweeterze wpis (udostępniony kolejno przez Matta Navarrę) informujący o nowej funkcji Facebooka:
Facebook now has a NEW ‘Advanced Stories’ mode ✨
A new ‘ready-made’ Stories tool which uses “advanced photo and video data, including image quality, location, and the presence of people or animals”
h/t @TSbyJacki pic.twitter.com/k5Xs6tR4o2
— Matt Navarra (@MattNavarra) April 12, 2023
Jak podaje platforma, Advanced Stories działają na zasadzie algorytmów, które analizują dane na podstawie udostępnionych już treści. Łączą ze sobą takie elementy jak lokalizację, obecność osób czy zwierząt, a następnie dopasowują je do siebie tematycznie. Wszystko zależy od tego, co użytkownik udostępniał do tej pory na Facebook.
„Allow Facebook to suggest high-quality, ready-made stories for you using advanced photo and video data, including image quality, location, the presence of people or animals”.
Kto skorzysta na nowej funkcji Facebooka?
Pomysł może budzić wątpliwości co do autentyczności generowanych treści, jednakże z drugiej strony narzędzia tego typu mogą stanowić niezastąpioną pomoc w biznesie. Funkcja otwiera nowe możliwości nie tylko dla amatorskich twórców treści, ale także dla przedsiębiorców, w procesie budowania zaangażowania wokół marki, zwiększenia widoczności konkretnych produktów czy pozyskania nowych odbiorców.
W przypadku standardowych użytkowników nowa funkcja Facebooka może znacząco wpłynąć na sposób i częstotliwość publikowanych treści. Advanced Stories mogą być świetnym sposobem na pochwalenie się ostatnią wycieczką, ukochanym zwierzakiem, czy członkami rodziny.
Kontrowersje wokół AI
Zarówno Facebook, jak i należący od Meta Instagram od pewnego czasu szukają nowych możliwości na zwiększenie zaangażowania użytkowników, którzy coraz rzadziej publikują treści w mediach społecznościowych. Sztuczna inteligencja ma stanowić rozwiązanie dla tego problemu.
Jak podaje portal Social Media Today największą wartością Facebooka jest to, że w przeciwieństwie do innych portali, opiera się on na budowaniu społeczności. Meta powinna więc upewnić się, że technologia AI w żaden sposób nie wpłynie na ten aspekt i w dalszym ciągu pozwoli użytkownikom czerpać przyjemność z portalu.
Ostatnie lata okraszone niepokojem i podziałami wpłynęły również na platformy społecznościowe. Zauważyć można zwiększoną ostrożność, co do publikowanych treści. Zmieniające się trendy można również zaobserwować w obszarze social mediów, które stały się znacznie bardziej prywatne.
Nie ma wątpliwości, że nadchodzi nowa era tworzenia treści w social mediach. I tu pojawia się pytanie. Czy sztuczna inteligencja w postaci automatycznie generowanych Stories rzeczywiście pomoże użytkownikom odnaleźć się w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i utrzyma ich zaangażowanie?