X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram wprowadza inteligentne rekomendacje w Creator Marketplace

Dzięki nowym funkcjom w Instagram Creator Marketplace współpraca między markami a twórcami staje się bardziej efektywna. Za pomocą sztucznej inteligencji marki mogą łatwiej wyszukiwać influencerów pasujących do ich kampanii reklamowych.

Instagram wprowadza inteligentne rekomendacje w Creator Marketplaceźródło: about.fb.com

reklama


Creator Marketplace, uruchomiony przez Instagram w 2022 roku w USA, to narzędzie ułatwiające nawiązywanie kontaktów i współpracę między markami a twórcami. Platforma ta umożliwia markom znalezienie odpowiednich twórców do różnych rodzajów współpracy.

Instagram Creator Marketplace – nowe możliwości dla twórców i marek

Jedną z najciekawszych nowości jest wprowadzenie rekomendacji opartych na uczeniu maszynowym. Przy wykorzystaniu danych z Instagrama, marki będą mogły łatwiej odkrywać twórców, którzy najlepiej pasują do ich kampanii. Dzięki Instagram Creator Marketplace proces tworzenia i uruchamiania reklam partnerskich staje się więc bardziej przejrzysty i efektywny dla obu stron. Jak to dokładnie działa?

Marki mogą dołączyć do platformy poprzez Meta Business Suite, a twórcy mogą zrobić to z poziomu dashboardu w aplikacji Instagram. Twórcy przy tworzeniu swojego portfolio mogą wskazać nie tylko istotne dla nich marki, ale także swoje umiejętności oraz zainteresowania, które będą pomocne dla marek przy dokonywaniu decyzji i selekcji.

źródło: about.fb.com

Aby usprawnić proces dopasowania twórców i marek do kampanii, Instagram postawił na spersonalizowane rekomendacje twórców. Są one generowane za pomocą sztucznej inteligencji. Marki mają również możliwość wyszukiwania twórców według różnych kryteriów, filtrowania atrybutów zarówno twórców, jak i ich odbiorców, a także przeglądania portfolio influencerów.

źródło: about.fb.com

W celu ułatwienia komunikacji między markami a twórcami Instagram wprowadził również osobny folder, gdzie trafiają wyłącznie wiadomości od marek. Co ciekawe, marki mogą bezpośrednio kontaktować się z twórcami lub tworzyć projekty kampanii, a następnie wysłać je do wielu twórców jednocześnie, przedstawiając propozycję współpracy reklamowej.

źródło: about.fb.com

Reklamodawcy mogą też wykorzystać różne formy kampanii, m.in. reklamy partnerskie, które są oznaczone jako „płatna współpraca”.

źródło: about.fb.com

W nadchodzących tygodniach Instagram planuje zaprosić twórców i marki z Kanady, Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Indii i Brazylii do dołączenia do Instagram Creator Marketplace. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy narzędzie miałoby pojawić się na polskim rynku.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail