X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

12 influencerów zaprezentowało różnorodne projekty finansowane przez UE

Grupa wpływowych twórców z Polski, Bułgarii, Holandii i Portugalii podjęła wyzwanie rzucenie światła na kluczowe projekty UE związane z polityką spójności.

12 influencerów zaprezentowało różnorodne projekty finansowane przez UEInfluencerzy w ramach projektu The Cohesion Tribe / źródło: materiały prasowe

12 influencerów, 10 dni, 4 kraje, 16 miast i 6279 kilometrów – to wyzwanie, które podjęła grupa wpływowych twórców z Polski, Bułgarii, Holandii i Portugalii. Ich misją jest rzucenie światła na kluczowe projekty UE związane z polityką spójności, które mimo swojego znaczenia, pozostają nieznane dla wielu obywateli UE.

Ta ekscytująca podróż to nie tylko prezentacja projektów finansowanych z funduszy UE, ale przede wszystkim kreatywna ekspedycja ukazująca różnorodność społeczno-ekonomiczną czterech krajów UE, zjednoczonych w dążeniu do pozytywnych zmian i poprawy jakości życia swoich obywateli.

Podczas trwania wyprawy, influencerzy przemierzyli prawie 6,5 tysiąca kilometrów, by swoim odbiorcom pokazać 14 projektów finansowanych z funduszy unijnych, na niebagatelną kwotę, łącznie 392 miliardów euro.

Dzięki w sumie, niespełna milionowi obserwujących na platformach od Instagrama po TikTok, mają wyjątkową pozycję, aby zaangażować odbiorców.

Projekt The Cohesion Tribe

Tematyka polityczna, finansowa oraz inwestycyjna często nie przyciąga uwagi młodzieży. W związku z tym, do projektu „The Cohesion Tribe” zaproszeni zostali influencerzy, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem treści dotyczących ich pasji, podróży i życia codziennego.

Celem jest dotarcie do ich licznej publiczności oraz zaprezentowanie miejsc i inicjatyw wspieranych przez Unię Europejską. Aby jednak zwiększać świadomość wśród młodych Europejczyków, niezbędne jest systematyczne i ciągłe ukazywanie im nowych przedsięwzięć.

Architekt odcinków linii M2 Metra Warszawskiego w Warszawie, Polska, Jacek Dudkiewicz:

– Dzięki pieniądzom z UE udało nam się skończyć 3 stacje naraz. Teraz możemy połączyć Wschód z Zachodem i jest mniej ruchu w mieście. Każda stacja podziemna jest połączona z czymś rozpoznawalnym na powierzchni. Dzięki ikonicznym neonowym znakom, pasażerowie wiedzą, gdzie są.

João Nunes, założyciel i dyrektor generalny BLC3, Oliveira do Hospital, w Portugalii:

– Dzięki naszemu zrównoważonemu rozwojowi w bioekonomii i gospodarce obiegu zamkniętego wspieramy innowacje w regionie i pomagamy temu regionowi rosnąć. Młodzi ludzie chcą wyzwań, dlatego naszą misją jest zatrzymanie wiedzy tutaj. Średnia wieku naszych pracowników to 29 lat. A większość z nich to kobiety.

Stara technika folklorystyczna, która była prawie zapomniana w Bułgarii, metropolitalna stacja autobusowa w Polsce, aplikacja VR do poprawy zdrowia psychicznego, czy renowacja muzeum porcelany o światowej sławie; projekty finansowane z funduszy spójności UE są liczne.

Wszystkie mają to wspólne, że tworzą miejsca pracy i pomagają w wzroście gospodarczym i zrównoważonym rozwoju w konkretnych obszarach państw członkowskich, poprawiając jakość życia obywateli.

Dyrektor Marin Nikodimov ze Szkoły Temelko Nenkov w Perniku, Bułgaria:

– Chcemy, aby 90% dzieci romskich w naszej szkole było zmotywowanych do pozostania w szkole i dało im szansę na rozwój. Niestety, nie jest to możliwe za pomocą matematyki i literatury. Dlatego zaczęliśmy osiem lat temu z dodatkowymi kreatywnymi działaniami w naszym programie nauczania. Warsztat marzeń działa! Każdy dyplom uważamy za wielki sukces.

influencerzy w ramach projektu The Cohesion Tribe

Influencerzy w szkole źródło: materiały prasowe

Wykorzystując atrakcyjność grywalizacji, obserwujący, którzy angażują się w tworzoną treść, mają szansę wygrać bilet o wartości 500 euro z Eurail.

Kreatywna współpraca z influencerami

Ta współpraca United Partners-UE wykracza poza tradycyjne prezentowanie projektów. To kreatywna ekspedycja prezentująca różnorodne społeczno-ekonomiczne tkaniny czterech krajów UE, zjednoczonych w dążeniu do pozytywnych zmian, zasypywaniu luk i poprawie jakości życia dla swoich obywateli. W śmiałym ruchu łączącym innowacje cyfrowe z opowieściami od podstaw, United Partners, czołowa agencja PR, i Komisja Europejska – DG REGIO wyruszyły na „Cohesion Story Quest”.

projekt Story Cohesion Quest

źródło: cohesionstoryquest.com

Ta pionierska kampania informacyjna stanowi znaczącą zmianę w komunikowaniu polityki spójności UE, integrując nowoczesne metody i różnorodne kanały komunikacji. Kampania unikalnie angażuje influencerów, dziennikarzy i twórców treści do tworzenia i rozpowszechniania autentycznych, cyfrowych treści.

Projekty odwiedzone przez influencerów w ramach Cohesion Story Quest:

  • Warsztat Marzeń, Szkoła Temelko Nenkov w Perniku, Bułgaria (18 marca 2024)
  • Bułgarskie Narodowe Hafty – “MuzAtelie”, kulturalne i kreatywne miejsce dla zachowania, rozwoju i popularyzacji dziedzictwa kulturowego i bułgarskich rzemiosł w Trud, Bułgaria (19 marca 2024)
  • “Zjednoczeni w Różnorodności” Szkoła Petko Rachev Slaveykov w Tryavna (19 marca 2024)
  • DZIECI, NAUCZYCIELE I RODZICE RAZEM DLA LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI W TRYAVNA, Przedszkole Svetlina w mieście Tryavna, Bułgaria (19 marca 2024)
  • Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, Polska (21 marca 2024)
  • Linia M2 Metra, Stacje Płocka, Księcia Janusza i Młynów, Warszawa, Polska (22 marca 2024)
  • Dworzec, Stacja Autobusowa Lublin, Polska (22 marca 2024)
  • Stacja Kraków Bieżanów – Projekt Renowacji Polskiej Linii Kolejowej E30/C-E30 (22 marca 2024)
  • CENTRUM E-MENTALNE W HOLANDII (23 marca 2024)
  • Enschede Textielstad, Holandia (24 marca 2024)
  • Smart Solar Charging (SSC) Region Utrecht, Holandia (24 marca 2024)
  • BLC3/ CENTRO BIO – Campus de Tecnologia e Inovação, Oliveira do Hospital, Portugalia (25 marca 2024)
  • Muzeum dziedzictwa Vista Alegre, Portugalia (26 marca 2024)
  • Atlantic Youth Creative Hub (AYCH), Porto, Portugalia (26 marca 2024)

Zakończenie wydarzenia odbyło się w Porto 27 marca 2024 roku.

źródło: informacja prasowa

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail