reklama
Meta intensyfikuje wysiłki w walce z oszustwami reklamowymi wykorzystującymi wizerunki celebrytów, wprowadzając technologię rozpoznawania twarzy. Jednocześnie rozwijane są nowe funkcje, które mają na celu poprawę doświadczeń użytkowników i efektywności kampanii reklamowych.
Ochrona wizerunku
W ostatnich dniach Meta poinformowała m.in. o testowaniu technologii rozpoznawania twarzy. Ma ona zwiększyć ochronę użytkowników przed oszustwami reklamowymi wykorzystującymi wizerunek celebrytów. Oszuści często używają zdjęć znanych postaci, aby zachęcić użytkowników do interakcji z fałszywymi reklamami, które kierują do stron wyłudzających dane osobowe lub pieniądze. Tzw. celeb-bait są trudne do wykrycia, ponieważ reklamy wyglądają realistycznie i przypominają legalne kampanie z udziałem celebrytów.
Nowy system Meta wykorzystuje zautomatyzowaną technologię opartą na uczeniu maszynowym do oceny treści reklam. Analizowane są różne elementy, takie jak tekst, obraz czy wideo, pod kątem potencjalnych naruszeń zasad. Jeśli potwierdzi się, że reklama jest oszustwem, Meta blokuje jej wyświetlanie. Wczesne testy w małej grupie celebrytów pokazały skuteczność tej technologii, zwiększając szybkość i efektywność identyfikacji zagrożeń. W najbliższych tygodniach Meta planuje poszerzyć grupę chronionych osób publicznych, które będą mogły otrzymywać powiadomienia o potencjalnych nadużyciach związanych z ich wizerunkiem. Celebryci mogą w dowolnym momencie zrezygnować z tej ochrony w Centrum Kont.
Aby ułatwić odzyskiwanie dostępu do kont na Facebooku i Instagramie, oprócz standardowej weryfikacji za pomocą dokumentów tożsamości, Meta testuje też wideo selfie jako dodatkową metodę potwierdzania tożsamości. Użytkownicy mogą nagrać krótki film, który jest porównywany z profilowymi zdjęciami z konta, do którego próbują uzyskać dostęp. Nagranie jest zaszyfrowane i przechowywane bezpiecznie. Nie jest też widoczne dla innych osób na platformach Meta. Po zakończeniu weryfikacji dane są natychmiast usuwane.
Innowacje w Meta
Użytkownicy coraz więcej czasu spędzają na oglądaniu wideo na Instagramie i Facebooku. Stanowią one aż 60% ich aktywności na tych platformach. Aby ułatwić użytkownikom dostęp do ulubionych treści wideo, wprowadzona została nowa Kartę Wideo. Gromadzi ona Reels, dłuższe filmy i transmisje na żywo w jednym miejscu. Meta zaprezentowała również rozwiązania, które pomogą reklamodawcom poprawić efektywność ich kampanii. Narzędzia do tworzenia reklam oparte na sztucznej inteligencji cieszą się dużym zainteresowaniem – ponad milion reklamodawców używa ich co miesiąc. Kampanie, które wdrażają generatywną AI, osiągają lepsze wyniki, notując średnio o 11% więcej kliknięć i o 7,6% wyższy wskaźnik konwersji.
Dzięki nowym funkcjom reklamodawcy mogą m.in. tworzyć treści wideo z pojedynczego statycznego obrazu na Instagram Reels.
Meta testuje także funkcję Video Expansion, która automatycznie modyfikuje materiały wideo, rozszerzając jego tło przy użyciu sztucznej inteligencji. Dzięki temu twórcy mogą dostosować filmy do różnych proporcji.
Testowana jest także Zakładka Lokalna, która gromadzi najlepsze lokalne treści z różnych obszarów Facebooka, takich jak Marketplace, Grupy i Wydarzenia. Obecnie trwa testowanie w miastach, takich jak Austin, Nowy Jork czy Los Angeles. Dodatkowo użytkownicy będą mogli otrzymywać Tygodniowe i Weekendowe Podsumowania Wydarzeń, z informacjami o nadchodzących wydarzeniach w ich okolicy, dostosowanych do ich zainteresowań.
Wśród nowości znajduje się funkcja, która umożliwia zapraszanie obserwatorów na Instagramie na wydarzenia utworzone na Facebooku. Można także wysyłać zaproszenia przez SMS i e-mail. Oznacza to, że każdy może przeglądać i potwierdzić udział w wydarzeniu, niezależnie od tego, czy ma konto na Facebooku.
Meta testuje też rozwiązania AI w grupach na Facebooku. Jeśli administrator grupy zdecyduje się włączyć tę funkcję, członkowie mogą otworzyć czat z AI, które może odpowiedzieć na pytania i przekierować do odpowiednich postów w grupie.
Ponadto w Facebook Dating zadebiutowała funkcja Matchmaker, która umożliwia zapraszanie znajomych do pomocy w wyborze potencjalnych partnerów.
W celu ułatwienia współpracy z twórcami, narzędzia do zarządzania reklamami partnerskimi będą dostępne w jednym miejscu w Ads Manager, w nowym hubie nazwanym Partnership Ads Hub.