X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Łódź zdominowała social media wśród polskich miast w 2024 roku

Łódź okazała się liderem wśród polskich miast w mediach społecznościowych, osiągając rekordowe wyniki w działaniach organicznych i reklamowych.

Łódź zdominowała social media wśród polskich miast w 2024 rokuźródło: shutterstock.com

reklama


W 2024 roku w mediach społecznościowych najprężniej działającym i najbardziej widocznym miastem wojewódzkim była Łódź, wynika z analizy Sotrendera. Łódź wiodła prym nie tylko pod kątem reklamowym, ale także pod względem działań organicznych, wychodząc przy tym poza utarte ramy prowadzenia komunikacji wyłącznie na Facebooku i Instagramie.

Strategie reklamowe polskich miast

Na przestrzeni ostatnich 11 miesięcy najwięcej aktywnych reklam w ekosystemie Meta – ponad dwukrotnie więcej niż pozostałe miasta – opublikowało miasto Gdańsk (460 reklam). Liczba reklam nie miała jednak przełożenia na średnie zasięgi reklamowe miast.

W ekosystemie Meta (Facebook, Instagram, Messenger) najlepiej poradziło sobie Miasto Stołeczne Warszawa ze średnim zasięgiem jednej reklamy na poziomie 160 tys. Na drugim miejscu uplasowała się Łódź (116 tys.), a na trzecim Poznań (104 tys.).

Z kolei pod względem najbardziej zasięgowych reklam zdecydowanym liderem była Łódź.

Pięć reklam z największymi zasięgami od stycznia do listopada 2024 roku opublikowała właśnie stolica województwa łódzkiego. Wszystkie one dotyczyły letnich wydarzeń muzycznych organizowanych przez miasto, a najlepsza reklama miała zasięg ponad 2,6 miliona.

Jedynym miastem, które prowadziło płatne działania na TikToku była ponownie Łódź.

Na profilu kochamlodz pojawiły się 23 posty sponsorowane o łącznej liczbie wyświetleń sięgającej ponad 8 milionów (8 494 255) i sumie wskaźnika Interactivity Index równej 218 994.

Reklamą z największym zasięgiem i zaangażowaniem, podobnie jak w ekosystemie Meta, było wideo dotyczące festiwalu muzycznego Łódź Summer Festival, które zostało wyświetlone ponad 1,5 miliona razy.

źródło: shutterstock.com

Działania organiczne

Miastem z najliczniejszą społecznością na Instagramie w 2024 roku jest Wrocław z liczbą ponad 191 tys. obserwujących. 170 tys. obserwujących zgromadził na swoim koncie Gdańsk, a 158 tys. Warszawa.

Na Facebooku numerem jeden jest z kolei Łódź ze społecznością liczącą ponad pół miliona osób. Na miejscu drugim znalazł się Wrocław (prawie 440 tys. fanów), a na miejscu trzecim Kraków (376 tys. fanów).

Na TikToku Łódź ponownie zdeklasowała resztę miast wojewódzkich, gromadząc na swoim profilu ponad 226 tys. obserwatorów. Na miejscu drugim uplasował się Poznań (69 tys.), a na trzecim Gdańsk (58 tys.), przy czym 10 z 18 analizowanych miast wojewódzkich (m.in. Kraków, Lublin czy Wrocław) na ten moment nie posiada oficjalnego konta na tej platformie. Najwięcej treści zarówno na TikToku, Facebooku, jak i na Instagramie opublikowało w tym roku również miasto Łódź.

Z kolei w rankingach zaangażowania, Łódź i Wrocław, które plasowały się w czołówce największych profili na Facebooku i Instagramie, zachowały swoją dominację. Pod względem łącznego zaangażowania na TikToku Łódź ponownie bije inne miasta na głowę.

Wśród pięciu najbardziej angażujących postów na Facebooku w analizowanym okresie, dwa zostały opublikowane na profilu miasta Łódź, a trzy na profilu miasta Wrocław. Co ciekawe, aż cztery z nich dotyczyły… zwierząt.

Najlepszym postem było wideo przedstawiające psa na jednym z łódzkich balkonów – materiał zgromadził prawie 70 tys. polubień oraz ponad 6,5 tys. udostępnień. Z kolei na Instagramie najbardziej angażujący post ponownie należał do miasta Łodzi i przedstawiał nowego mieszkańca miejskiego zoo.

Na LinkedInie największy spośród wszystkich analizowanych profili to profil Grow with Warsaw z ponad 20 tys. obserwujących. Na drugim miejscu znalazł się profil Invest in Lodz (13 tys.), a na trzecim Invest in Wroclaw (6 tys. obserwujących).

Podobnie wygląda zestawienie prezentujące aktywności użytkowników na linkedinowych profilach miast. Najwięcej aktywności – 51 tys. – odnotowaliśmy na profilu Grow with Warsaw, a na drugim miejscu znalazł się profil Invest in Lodz, jednak z aż trzykrotnie mniejszą liczbą aktywności (17 tys.).

Co ciekawe, na tym kanale część miast nie prowadzi komunikacji i/lub nie posiada oficjalnych profili (np. Białystok, Olsztyn, Toruń), z kolei inne prowadzą po dwa profile: główny oraz inwestycyjny (np. Łódź, Warszawa, Rzeszów, Poznań).

źródło: informacja prasowa

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail