X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram wprowadza opcję resetowania algorytmu rekomendacji

Instagram uruchamia funkcję resetowania rekomendacji, umożliwiając użytkownikom świeży start i lepszą kontrolę nad wyświetlanymi treściami.

Instagram wprowadza opcję resetowania algorytmu rekomendacjiźródło: about.fb.com

reklama


Instagram wprowadził nową funkcję, która pozwala użytkownikom na resetowanie rekomendacji w zakładkach Eksploruj, Reels i Feed. Dzięki temu możliwe stanie się dostosowanie treści do aktualnych zainteresowań użytkownika bez konieczności zakładania nowego konta.

Jak działa resetowanie rekomendacji?

Resetowanie rekomendacji jest prostym, kilkuetapowym procesem, który pozwala oczyścić dotychczasowe rekomendacje i zacząć od nowa. Nowe rekomendacje będą stopniowo dostosowywać się na podstawie interakcji z treściami i kontami. Proces ten obejmuje także aktualizację listy obserwowanych kont. Umożliwia to odcięcie się od niechcianych treści i skoncentrowanie na tym, co faktycznie interesuje użytkownika.

Instagram pozwala również użytkownikom na decydowanie, jakie treści chcą oglądać, poprzez wybór opcji „Zainteresowany” lub „Niezainteresowany” przy każdym poście. Funkcja „Ukryte słowa” z kolei umożliwia ukrycie postów zawierających określone słowa kluczowe.

źródło: about.fb.com

Instagram wprowadza tę funkcję, mając na uwadze przede wszystkim dobro młodszych użytkowników. Nowe opcje resetowania, razem z innymi narzędziami, jak Kanał Obserwowanych czy Lista Ulubionych, mają posłużyć do lepszego kontrolowania wyświetlanych treści i zwiększenia ich zgodności z osobistymi preferencjami.

Platforma zachęca też młodzież do regularnego przeglądania i aktualizacji listy obserwowanych kont, co ma na celu upewnienie się, że treści są nadal dla nich odpowiednie. Instagram zaostrzył zasady dotyczące treści dostępnych dla młodszych użytkowników, by chronić ich przed materiałami, które mogą być dla nich nieodpowiednie. Oprócz usuwania nieodpowiednich postów Instagram stara się unikać pokazywania młodszym treści wrażliwych, nawet jeśli są one udostępniane przez osoby, które śledzą.

Reklama

[FM_form id="1"]