reklama
Konta dla przedsiębiorstw, marek i organizacji wprowadzono na Google+ stosunkowo niedawno, bo w listopadzie. O tym, że zapotrzebowanie na nie było spore przekonują najnowsze dane przytoczone przez start-up Bright Edge. Okazuje się, że jeszcze w grudniu, łączna liczba obserwujących 100 najpopularniejszych Stron należących do marek wynosiła nieco ponad 200 tysięcy. Wystarczyły jednak trzy miesiące, by ta liczba wzrosła o prawie 3 miliony, czyli o 1400%!
Zdecydowanie najszybciej pozyskują nowych fanów Strony z czołowej „dziesiątki”. Łączna liczba fanów (obserwujących) tych Stron jest 10-krotnie większa niż analogiczny wskaźnik dla stron z miejsc 11-100.
Na szczycie znajduje się H&M (obecnie już ponad 500 tysięcy fanów). Na kolejnych miejscach znalazły się Samsung, Pepsi i Coca-cola. Wolniej rosła popularność Strony samego Google, która póki co znajduje się na 9. miejscu.
Niemniej jednak, rozwój marek na Google+ wciąż jest na bardzo wczesnym etapie. Dość powiedzieć, że łączna ilość fanów czołowej „100” na Google+ stanowi mniej niż 1% wszystkich fanów 100 najpopularniejszych marek na Facebooku.
Skoro jesteśmy przy Facebooku, warto przytoczyć najnowsze dane serwisu Socialbakers. Najpopularniejszych 10 marek do połowy lutego zgromadziło na swoich fanpejdżach już prawie 240 milionów fanów (obecnie ta granica została już przekroczona).
Co istotne, w przypadku Facebooka nie ma mowy o takiej dysproporcji w liczbie fanów między czołówką a resztą stawki. Zauważmy, że tylko dwie marki znajdują się w Top10 zarówno na Facebooku, jak i Google+. Są to Coca-cola i Starbucks.
Z drugiej strony, pod względem tempa wzrostu popularności markowych kont Google+ zaczyna pozostawiać Twittera daleko w tyle.
Co prawda na Twitterze już prawie 20 marek „dorobiło się” ponad miliona obserwujących, jednakże gromadzą ich w ostatnim czasie znacznie wolniej niż Strony na G+ . Również tutaj w czołowej “10” znalazł się Starbucks.