reklama
Jeśli treści publikowane w mediach społecznościowych mają angażować internautów, muszą być albo śmieszne albo nowe i najlepiej informacyjne. Jak pokazało badanie przeprowadzone przez agencję social mediową Think Kong i serwis badawczy StudentsWatch.pl, aż 81% użytkowników internetu raz na dwa tygodnie publikuje lub poleca znajomym zabawne informacje, a 67% to, co nowe i nieznane.
– Nowe, nieznane szerzej treści to ciekawy temat do wypowiedzi, ekspresji zainteresowań – podkreśla Norbert Kilen z agencji Think Kong. – Dzielenie się starymi, znanymi wszystkim materiałami jest jak opowiadanie odgrzewanego dowcipu. Dlatego życie popularnych treści jest raczej krótkie. Nie należy liczyć, że fajna infografika czy zabawny rysunek będzie tygodniami krążył po Sieci.
Niechętnie dzielimy się natomiast tym, co uznawane jest za szokujące lub wulgarne. Większość z nas nie ma też w zwyczaju przesyłać znajomym w sieci treści erotycznych, przyznało się do tego jedynie 27% respondentów. Badani podkreślali jednak, iż często stykają się z takimi materiałami w internecie.
Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2012 na losowo wybranej grupie 1880 Polaków w wieku 16 i więcej lat.