Trend video to kolejne po roku mobile hasło odbijające się szerokim echem wśród reklamodawców, nadawców telewizyjnych i dostawców contentu. Eksperci z agencji badawczej IRCenter dzielą się wnioskami z analizy kluczowych zmian w korzystaniu z mediów przez konsumentów w kontekście rosnącej roli treści video.
YouTube to platforma o dużym potencjale na działania typu product placement – wynika z analizy przeprowadzonej przez agencję badawczą IRCenter. Widzowie mają zwykle pozytywny stosunek do prezentowanych w filmikach na platformie produktów markowych. Największy potencjał tkwi w kategorii Lifestyle i Rozrywka, która cieszy się dużą liczbą wyświetleń przy jednoczesnym niskim nasyceniu markami i pozytywnym stosunku widowni do prezentowania produktów.
7 na 10 internautów jest w stanie podjąć jakąś czynność, aby otrzymać dostęp do treści typu premium. Najczęściej za dostęp do treści podajemy swój email, rzadziej zaś za niego płacimy, czy udostępniamy informacje na ten temat w mediach społecznościowych – wynika z badania przeprowadzonego przez IRCenter oraz LeadR.
Internauci chętnie dzielą się swoimi zwyczajami i zachowaniami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dotyczy to też sposobów na spędzanie wolnego czasu, którym często towarzyszy konsumpcja alkoholu. IRCenter przyjrzało się zjawisku digital drinking w celu zbadania, w jaki sposób i co piją użytkownicy social media (raport).
Agencja badawcza IRCenter, dzięki uprzejmości Nielsen Polska przyjrzała się, jak w ciągu miesiąca seriale „M jak Miłość” i „Na Wspólnej” rezonują w mediach społecznościowych.
Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że Google może przewidzieć wybory lepiej niż sondaże polityczne. Jeśli to prawda, precyzyjny monitoring internetu może dawać partiom niezwykle tanie i bardzo precyzyjne dane o preferencjach wyborczych, jak i dostarczać insightów do tego, jak prowadzić kampanię wyborczą. Agencja badawcza IRCenter postanowiła sprawdzić, czy rzeczywiście tak jest.
Agencja badawcza IRCenter analizuje w tym roku wydarzenia polityczne w mediach społecznościowych, wyszukiwarce Google i na urządzeniach mobilnych.
W najnowszym raporcie IRCenter skupia się na ostatnich wyborach prezydenckich i komunikacji politycznej w mediach społecznościowych w okresie od początku marca do końca maja 2015 roku. Analiza ma na celu wskazanie najbardziej efektywnych działań i bieżący tracking aktywności do końca roku.
Po wyborach prezydenckich internauci dyskutują częściej o Platformie Obywatelskiej niż o Prawie i Sprawiedliwości. Sobotnie konwencje partyjne spowodowały jednak większy wzrost zainteresowania Prawem i Sprawiedliwością, a zwłaszcza Beatą Szydło; Platforma Obywatelska była widoczna m.in. dzięki Wprost.
W związku z dynamicznym wzrostem do zespołu agencji badawczej IRCenter dołączyło dwóch ekspertów: Jarosław Pawlak oraz Małgorzata Tomczyk-Walczak.
Wyniki polskiej edycji badania FCP Barometer, zrealizowanego przez agencję badawczą IRcenter oraz Stowarzyszenie Content Marketing Polska, wskazują na rosnące znacznie tego elementu marketing mixu. Polskie organizacje branżowe prowadzą konkursy na najlepsze aktywacje content marketingowe, przybywa też eventów związanych z tą tematyką. Mimo to polski rynek nie jest do końca świadomy, w którą stronę zmierza ten trend.