reklama
Ponieważ profile na Facebooku tworzyć mogą jedynie osoby prywatne, a zakładanie kont fikcyjnych jest niezgodne z regulaminem serwisu, powstała specjalna platforma do kontaktu firm z użytkownikami, tzw. Fan Page.
Najważniejszym i jedynym warunkiem stworzenia Fan Page jest posiadanie przez przyszłego administratora realnego konta w serwisie. Nasz poradnik przeprowadzi Was „krok po kroku” przez proces zakładania swojej własnej strony na Facebooku.
Jak stworzyć fan page?
Po otwarciu startowej strony Facebooka, klikamy w znajdujący się na dole przycisk „utwórz stronę”.
Na otwartej stronie wybieramy pasujące do nas opcje, następnie wpisujemy wymyśloną przez nas nazwę strony i potwierdzamy, że mamy pełne prawa do jej wykorzystania
Teraz Facebook automatycznie przekieruje nas do strony logowania. Po zalogowaniu się klikamy w zakładkę „konto” i przycisk „zarządzaj moimi stronami”, gdzie pokaże się nasz, działający już w serwisie Fan Page. Teraz możemy przystąpić do zarządzania stroną i wypełniania jej treściami.
Publikujemy treści
Pierwszym krokiem powinno być wgranie loga, które będzie widoczne na naszej facebookowej stronie. W tym przypadku istotną różnicą między prywatnym profilem a Fan Page jest jego wielkość: w przypadku strony fanowskiej może być to duży prostokąt o maksymalnych wymiarach 180×540 pikseli. Warto skorzystać z tej bardzo uatrakcyjniającej i zwiększającej widoczność funkcji.
W następnym kroku powinniśmy uzupełnić podstawowe informacje na temat firmy. Warto się postarać, pamiętajmy, że nasza strona będzie walczyć o uwagę użytkowników z setkami innych Fan Page’y. Im więcej interesującej i przyciągającej fanów treści zamieścimy, tym większe mamy szanse na sukces.
Treści publikowane na Facebooku nie powinny ograniczać się tylko do podstawowych informacji i profilowego zdjęcia. Ciągła aktywność, ciekawe posty, tematyczne filmy i linki, konkursy to absolutnie podstawowe aktywności, jakie powinien podejmować moderator dobrej strony dla fanów.
Zdobyć użytkownika
Start nowego Fan Page jest zawsze trudny. Istotą strony na Facebooku są fani. To dla nich tworzymy Fan Page i to od ich zainteresowania zależy nasze powodzenie lub porażka. Jak więc skutecznie stworzyć ruch na stronie?
Wśród osób zawodowo zajmujących się mediami społecznościowymi żywa jest stara prawda: im więcej osób należy do danej społeczności, tym szybciej będzie ona przyrastać, natomiast mniejsze społeczności mają dużo mniejsze szanse na rozwój. Ludzie ufniej podchodzą do stron, które wcześniej polubili inni. Aby więc zacząć skutecznie promować Fan Page swojej firmy, musimy mieć wokół niego zgromadzoną przynajmniej niewielką liczbę fanów.
Pierwszym i podstawowym krokiem, jaki powinniśmy uczynić dla osiągnięcia tego efektu jest skorzystanie z zakładki „zaproponuj znajomym”. Dzięki osobom, które znają administratorzy strony możemy stworzyć podstawowy, wyjściowy zasięg i zdobyć pierwszych fanów.
Nową funkcjonalnością na Facebooku, pozwalającą na bezpłatną promocję konta jest tzw. tagowanie. Możemy we wpisach umieszczać bezpośrednie linki do popularniejszych Fan Page, dzięki czemu wiadomości wyświetlą się także na ich tablicach. Korzystając z tego sposobu link do Fan Page, stworzonego na potrzeby artykułu, ukazał się na stronie Małego Głoda posiadającej 196 151 fanów. Jak to zrobić?
1. W poście wpisujemy “@” a następnie początek nazwy Fan Page, którą chcemy oznaczyć
2. Wpis z linkiem do naszego Fan Page pokazał się na stronie Małego Głoda.
Jeśli posiadamy dobrze funkcjonującą i popularną wśród internautów stronę WWW dobrym pomysłem może być umieszczenie na niej widgetu odsyłającego do naszego konta na facebooku. Widget możemy stworzyć klikając w button “Edytuj element strona” znajdujący się pod zdjęciem głównym, następnie, po otwarciu zakładki “Marketing” klikamy w opcję “Add Like Box To Your Website”.
Reklamy na Facebooku
Serwis oferuje możliwość kupienia reklamy naszego profilu, w której skład wchodzi: temat (do 25 znaków), tekst główny (do 135 znaków) oraz obrazek. Reklama może być targetowana ze względu na: wiek (od 13 lat w górę), płeć, słowa kluczowe, wykształcenie, związek, zainteresowania, języki a nawet miejsce pracy. Kampanie rozliczać możemy w dwóch modelach: CPC (efektywnościowym) lub CPM (zasięgowym).
Inwestycja w dobrze przygotowaną reklamę na pewno się opłaci, warto jednak wcześniej dokładnie opracować strategię oraz porównać swój projekt z propozycjami konkurencji. Nie obiecujmy gruszek na wierzbie, dostosujmy reklamę do rzeczywistej zawartości naszego profilu, tak, aby klikały w nią jedynie naprawdę zainteresowane osoby. W przeciwnym wypadku poniesiemy zbędne koszty, a w skrajnym przypadku użytkownicy poczują się rozczarowani i mogą zniechęcić do naszej facebookowej strony.